Mette Christina Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 min datter 6 år har prolemer med adferden - det er mange forskjellige ting-vi har problemer med å komuniserer med henne - vi har gjennomført PMTO kurs og alt har blitt bedre, men likevell, hun klarer ikke å holde konsentrasjonen og er ofte rastløs. Hun sier ofte hun ikke vet hvorfor hun gjør ting når hun gjør noe galt og hun pleier og si hun har løver i hodet- de sier hun skal gjøre galt. hun er mye frustrert og hun har noe utydelig språk.Hun pleier også å spørre ka det e som skjer med henne noen ganger når hun mister kontrollen over seg selv. når vi prøver å prate med henne eller spørre ho om noe glemmer hun hva vi har spurt om/ellers så har hun ikke hørt etter. og svare ofte bare ett eller annet som hun vet passer til spørsmålet uten å tenke på hva hun egentlig mener. hun har til nå fullført svært lite - ikke at jeg savner produktene men jeg trives ikke med at hun ikke klarer å gjøre noe ferdig. Når hun skriver bokstaver husker hun ofte ikke hva hun holdt på med - når hun begynner med å skrive en S ender ho opp med en krusedull, når æ spørr ho hhorfor så svarer ho at ho bare glemte seg. ho tisser ofte på seg og noen ganger besjer hun også - og så etterpå glemmer hun å be om hjelp til å skifte(det er det hun sier når jeg spørr) noen ganger har jeg kledd av henne etter at jeg har hentet henne på skolen og hun har besj eller tiss i buksene og hun blir rett og slett overrasket selv. noen ganger forteller hun at hun bare skulle holde seg litt og så etterpå glemte hun å gå på do - eller hun kan gå inn på doen og glemme ka ho skulle dær og begynne å leke med noe der inne og tisse på seg på gulvet inne på do når hun skal kle på seg må jeg sitte med henne og minne henne på hva hun holder på med hele tiden ellers ender det opp med at jeg må kle på henne for at vi skal rekke skolen. når vi spiser har hun hundre unskyldninger for å hoppe ned fra stolen - og hun begynner som regel ikke spise før vi andre er ferdig og spiser i full fart og blir nok ikke mett for hun er tilbake etter 10 minutter og vil ha frukt eller kjeks. når hun var liten kunne det ikke stå noe på kjøkkenbenken for da glemte hun å tygge maten når vi matet henne og bare virra med hodet for å se på ting og tang takk for at du gidda å lese alt!
skjelvekrøller Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Mange ting minner om vår unge, selv om vi ikke hadde noe problemer med avføring. Jeg kjenner veldig godt til det å skulle sitte og drifte ungen hele tiden. Morgenene var et mareritt av mas og påminning om å kle seg, spise, kle seg, spise, blablabla. For oss ble redningen diett. Vi oppdaget tilfeldig en sammenheng mellom melk og adferd og begynte å søke etter svar på det. Kom over sidene til norsk proteinintoleranseforening og bestemte oss for å prøve. Test viste forøvrig at både mor og barn har proteinintoleranse. Etter halvannet år på gluten- og melkefri diett har vi en unge som står opp og kler seg selv, spiser selv, gjør lekser selv... Kort sagt; drifter seg selv! Vi har en unge som har kontroll på impulsene sine, har empati og ikke går rundt med "bomull i hodet". Andre symptomer hos oss var varhet for lyd(alt "doner" i hodet), varhet for lys, snøvling, dårlig balanse/koordinasjon, elendig hukommelse, oppblåst mage(som en gravid), oppblåst kropp(vann i kroppen), dårlig hud, sorte ringer under øynene, dårlig nattesøvn, dårlig humør... Nå sier jeg ikke at diett er redningen for dere, for det er jo ikke slik at alle har PI, men det er absolutt verdt å ta en titt på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå