aaha Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 vi vurderer å gjøre dette, da vi tror babyen ikke klarer å sovne videre fra nattlige oppvåkninger uten,. Noen som har sluttet med smokk? hvordan gikk det, ble det langvarige protester? og ble det noen endringer i søvnmønsteret etterpå?
pandabjørn Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Hvorfor i allverden skal du prøve å avende babyen å slutte å bruke som når den bare er 6mnd?? tror ikke det er så mange her inne som har prøvd å avende smokk til så liten baby for å si det sånn!
aaha Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2008 fordi han våkner opp til en gang i timen hele natta igjennom. Eller er egentlig i søvne, på vei over i neste søvnfase, og gråter. Da får han smokken, og sover videre. Hvis han ikke får den, gråter han og våkner. Så tanken bak å ønske å slutte, er at om han kan lære seg å komme videre fra lett til dyp søvn uten stimuli, vil både han og vi få det ganske så mye bedre..
ventejenta Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Vi har også vurdert å slutte med smokk... Vår sønn er 8 mnd. Han våkner 10-12 ganger hver natt. Sovner igjen når han får smokken. Så jeg lurer også på om noen har prøvd dette! Pandabjørn: Hvorfor i all verden spør du? Sannsynligvis fordi hun ønsker seg god nattesøvn både for henne og sønnen. Her i huset er vi iallefall trøtte og sutrete både foreldre og barn for tiden....
aaha Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2008 hehe, takk for støtten, gadd nesten ikke svare å forklare. Fordi vi vil torturere babyen vår selvfølgelig.. dah! Høres ut som om vi har det ganske likt da! men er en skummel ting å ta bort smokken, så vil i hvertfall være så sikker som mulig på at det er det rette før vi gjør det;-)
lizaloo Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Hei. Hvis du ser lengre ned på siden har jeg et lignende innlegg. Vår er bare 4 mnd men vi prøver nå å slutte med smokk på natten. Etter utallige oppvåkninger. Det jeg lurer på er hva vi skal gjøre på dagtid, slutte helt der å? Du har iallefall min fulle forståelse:)
Bubba75 Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Har ingen erfaring med å slutte med smokk så tidlig, men tror veldig mange har det samme problemet som deg. Vi hadde det også, men det gikk seg heldigvis til etterhvert. Vi løste det med å strø masse smokker i senga (7-8 stk.), slik at da jenta vår ble eldre og klarte å putte smokken i munnen så var det alltid en smokk hun klarte å få tak i. Har også hørt om en slags "smokkepute" som visstnok skal være til akkurat dette. En norsk dame som har funnet den opp. Mener den kunne brukes fra 5 eller 6 mnd alder.
pandabjørn Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 Ventejenta nå må du lese hva jeg skriver jente jeg skrev Hvorfor i allverden skal du prøve å avende babyen å slutte å bruke smokk når den bare er 6mnd?? og ikke hvorfor i all verden spørr du?? man må regne med en del våken netter når man har fått barn hun får heller prøve å lære babyen til å ta smokken selv da.. eller kanskje bruke tommelen
aaha Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. desember 2008 ja jeg leste innlegget ditt, håper du får mange svar;-) Jeg har sluttet med smokken i våkentiden på dagtid, men da har han heller ikke særlig behov for den. Noen sier at de bruker smokken kun ved innsovning, og så er det slutt ved alle oppvåkninger, men hs mente at dette bare skaper forvirring, babyen kan ikke skjønne forskjell på når og hvorfor han får smokk. Så tror kanskje det er best å kutte helt, hvis man først skal kutte? Jeg har forsøkt lenge å lære han å ta smokken selv når han er våken og klar, men han fingrer bare med den og putter feil ende i munnen, og hvis han klarer å putte den i munnen, blir den med ut igjen med hånda;-) Men har tenkt på det at jeg håper han med tid og stunder skal lære seg dette, og etter enda mer tid kanskje også i halvsøvne på natta. Før dette er det kanskje liten vits med masse smokker i senga, siden han ikke klarer det selv, og siden han faktisk sover når han gråter. Virker som om det er mange som sliter med dette problemet da! er det noen som vet hvor man kan få tak i den spesielle smokkeputen som er nevnt?
ventejenta Skrevet 4. desember 2008 #10 Skrevet 4. desember 2008 Beklager, jeg glemte et komma! Jeg mente: "Hvorfor i all verden, spør du", som i "du spør: hvorfor i all verden". Jeg både leste og forstod hva du skrev, men ordla meg altså feil i svaret. Og, ja man må regne med en del våkennetter med barn. Men hver natt skal ikke være en våkennatt. Barn på 6 mnd og eldre skal ikke våkne hver time for smokken. En våkennatt pga tenner eller sykdom kunne jeg fint ha klart, men å ikke sove mer enn 50 min sammenhengende i flere mnd er værre...
Bubba75 Skrevet 4. desember 2008 #11 Skrevet 4. desember 2008 søkte litt på nettet, og den heter bapillove....hvis jeg husker feil nå da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå