Gå til innhold

Flere med barn som er skikkelig plaget når de får tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sutring, gråt, ekstremt kort lunte og mye klenging på dagen - masse oppvåkning og gråt om natta. I ukesvis. Høres det kjent ut?

Blir så lei. Mest synd på han, men slitsomt for oss også. Det er helt tydelig at det er tenner, for han er helt annerledes når det ikke er tenner på vei. Men tennene hans brukes SÅ lang tid! Særlig de i overkjeven, av en eller annen grunn. Jekslene var ille, nå er det hjørnetenner.

Og det er ikke så mye man kan gjøre heller. Dentinox hjelper minimalt og man kan ikke gi paracet i ukesvis.

Skrevet

Huff, ja. Det der kjenner jeg til. De to første tennene merket vi ingenting til, men så er hun blitt helt ekstremt plaget. Vondt å se på at hun har vondt. Hun tygger i tillegg merker i bordet, leker og andre ting, og sikler noe sinnsykt. Slikt holder hun på i neste 3 uker per tann, så de siste månedene har det vært for det meste hele tiden..

Skrevet

Jepp her har det vaert en helt vannvittig prosess.. Har holdt paa naa i nesten ett aar, men naa er heldigvis siste tannen paa vei ut. Smm hun over skriver saa har min gutt ogsaa holdt paa i omtrent 3 uker paa hver tann saa er glad det endelig er over. Han har vaaknet hver eneste natt og hvert vaaken i 1-3t og bare griner og er lei seg. Paa dagen har det egentlig gaatt greit , men vaert klengete og sutrete paa daarlige dager, men det er sikkert pga av lite soevn ogsaa.. Med en gang vi har hatt en pause m tennenne saa sover han godt hele natten men det har vaert faa netter hvor han har gjort det i det siste aaret. Saa naa gleder vi oss alle over aa faa ut siste tannen saa vi kan sove godt aa faa tilbake livene vaare for det har vaert et sant h*****te..

Skrevet

Høres kjent ut ja, jeksler er tydligvis ikke godt å få ut, stakkars små, men vi har alle vært gjennom det og ingen av oss husker det heldigvis.

Virker som dentonox virker hos oss, tror det er det det heter?

Smører på gommene om kvelden.

Skrevet

Ja, vi har det akkurat som du beskriver. Det har vært et mareritt for hver av de 6 tennene hun har fått til nå, og jeg kan bare forestille meg hvordan det blir når jekslene står for tur... Som du sier - det er ikke så mye man kan gjøre med det. Dentinox og Paracet er det eneste alternativet jeg kan komme på, i alle fall. Angående om det er greit å gi Paracet i ukevis, tror jeg at jeg ville spurt fastlegen min. Kanskje det ikke er så ille, så lenge man ikke overskrider maks dagsdose?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...