RompeRock Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 ... sier dere noe til barnet da? Eller lar dere bare barnet ta seg på tissen, uforstyrra? Hehe, vet det er litt teit spørsmål ;o) Jenta vår blir 2 år i februar, og har allerede (??) begynt å ta seg på tissen. Er ikke dette litt tidlig? Hun sitter i badekaret og kjenner på tissen sin. Hun er helt alvorlig mens hun gjør dette, helt til hun plutselig synes det kiler. Da ler hun og syns det er stor stas... Vi lar henne bare gjøre det, uten å si noe særlig. Sier hun "tissen", sier vi bare at "ja, det er tissen til ...". Er det vanlig at barnet utforsker tissen sin så tidlig? Hun er også veldig opptatt av mamma og pappa sin tiss... Nesten litt flaut, men samtidig har vi et veldig normalt forhold til nakenhet. Syns bare det er litt tidlig...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Vår jente begynte med det da hun var 13-14 mnd, så synes ikke at din var tidlig ute nei. Vi lar henne styre på vi, så hun blir kjent med kroppen sin.
Snupi27 Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 emilie er 16 mnd nå men er ikke sånn kjempe interessert i tissen sin enda. men hun kan peke på den å si "diss" som da er "tiss" (hehe) og le litt for seg selv.. hun peker oxo på pappan sin tiss og sier "diss" om han f.eks dusjer sammen med henne. men mer interessert er hun ikke enda.. 2 år syns jeg ikke er noe tidlig i det hele tatt =)
RompeRock Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2008 Ok, takk for svar Det er vel ikke tidlig da Hun får bare styre på med tissen sin... ;o)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Hehe må bare svare på denne... vesla mi på 18 mndr har funnet tissen for lenge siden, var nok 13-14 mndr her og.. sitter i dusjen med et salig uttrykk, alvorlig, helt til hun plutselig ler... hehe Bryr meg ikke om det når hun er io dusjen.. men når vi skifter bleie får hun ikke klå så mye... er ofte så mye anna rart der nede da.. hehe
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Tenkte bare jeg ville svare at når storesøster nærmet seg 3 år, sa vi til henne at vi ikke går med hendene nedi boksa og peller i tissen når andre er der. Det gjør ikke voksne heller. Og at hvis hun skal pelle kan hun gjøre det på rommet sitt. Er ikke sikkert det er noe fantastiks super fasitsvar, men det har altså vi sagt, og hun peller ikke så masse lenger. Ble en del pelling når hun slutta med bleie, men det avtok også når vi sa det til henne.
Linchen Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Sikkert forskjell på gutter og jenter... Min lille pjokk har tatt tak i tissen og dratt den laaaaangt (det må da gjøre vondt?) siden armene rakk dit... Husker ikke helt når, men han er 1,5 år nå og vil tro det var for et år siden he he. Får vel ta den praten om at han får ta på den når han er alene hvis det blir et problem. Det er ikke noe problem - det er bare på badet han finner den.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 Min gutt har å dratt i tissen sin i hvertfall siden han var 6 mnd. Men en gang bleien går av så er hendene der.
Kanutten83 Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 Sønnen min oppdaga tissen sin da han var rundt 10 mnd, og han synes enda den er fryktelig spennende når han finner den når han bader:) Heldigvis er det jo bare i balja enda, men skulle det bli ellers også når han blir eldre så får han bare lære at skal han drive med tissen sin får han gå på rommet sitt og vaske hendene etterpå
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 Hei! 2år er absolutt ikke for tidlig og ta på tissen sin. Det er helt normalt for barn og utforske seg selv og andre og la de for guds skyld få lov til det. Det er sånn de får et normalt forhold til sin egen kropp og andres kropper.
Nusse_83 Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 sett dere selv i barnets situasjon.... tenk å gå med en tykk bleie hele døgnet, det er sikkert varmt og klamt til tider.. Ikke så rart at barnet utnytter muligheten til å klø seg litt når bleia er av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå