1222 Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Er det noen regel for dette? Må de kunne sitte på egenhånd først el. ?
Ophelia & Jr. Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Vi må bytte nå. Jr er 5 mnd om en uke, og nå har han ligget sammenkrøllet i baggen lenge nok. Jeg har tviholdt på baggen siden vi har TFK med fravendt sportsvogndel, men nå har jeg kjøpt en brukt emmaljunga. Der kan han fortsatt ligge helt flatt og jeg kan ha han mot meg. Så mitt svar; man må iallefall bytte når barnet ikke lenger passer i baggen! Jr her kan på ingen måte sitte på egenhånd.
*bubbs* Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 De bør kunne sitte alene. Barnefysioterapeuten anbefaler at babyen er 6-7 mnd før vogna byttes om. Om du er nødt til å bytte før så bør ryggen legges ned fram til denne tiden.
Isabella12 Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Her er det delte meninger; fysioterapeut og hs jeg snakket med sa at det vanligvis er helt greit å bytte når de er rundt 4 måneder. I sør-europa ligger barna i sittedel fra de er født. Prøv deg litt frem og bruk liggedelen. Barna har også stort utbytte av å se litt mer av verden enn de gjør fra bagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå