Gå til innhold

Kan noen se hit litt? :)

Anbefalte innlegg

Her var det ikke mye aktivitet..Jeg har mye smerter og blødninger og at dem ikke finner ut av det. Skal til kirurgisk i morgen for fastlegen tror ikke det er noe galt med underlivet men med magen..

Det var ei venninne som sa jeg skulle lese litt om endometriose så jeg søkte det opp og fant endometriose.no og etterhvert som jeg leste så jeg at nesten alt stemte!! Jeg har nesten alle symptomene og dette virker veldig logisk!

Men jeg har ikke store menssmerter men smerter hele mnd og det står at noen har det..

Ingen finner jo ut av hva som feiler meg og dette stemmer med alle symptomer. Smerter, blødninger, tyngdefølelse,nedsatt appetitt, urinveisplager, trett,endret søvnmønster, forstoppelse, følelsesmessige svingninger og når jeg var hos gynekologen og hadde innvendig ultralyd kunne hun se masse cyster på eggstokkene (det var mange) men de var ufarlige og uten betydning fikk jeg beskjed om..

Dette begynte en stund etter jeg fikk eldste jenta ca 2 år siden men det var ikke så ille da og var myyye bedre under svangerskapet og nå begynte det igjen et par mnd etter fødsel og det blir bare verre og verre.. Jeg har så mye vondt og jeg blør veldig mye av og til store blødninger som gjør at jeg blir svimmel og kaldsvetter.

Jeg er ikke meg selv og gråter og er sinna omhverandre..

Har store blåe ringer under øynene etter å ha mye vondt og være så sliten og jeg går ned i vekt..

Dette er veldig skummelt og jeg føler meg litt dum hos legen da dem ikke kan finne ut av det.. For alle blodprøver er fine.

Men føler at dette stemmer bra med endometriose så jeg lurer på å nevne det for legen men er veldig sjenert av meg og jeg har erfaring med at ikke alle tar meg på alvor..

Jeg er aldri hos legen hvis jeg ikke må og dette skremmer meg så mye at jeg må jo finne ut av hva det kan være..

Dette ble veldig lange så takk til deg som gadd å lese! Jeg trengte bare å lufte tankene litt og jeg blir veldig glad for noen synspunkter og kanskje noen som har endometriose kan fortelle meg litt om det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139227361-kan-noen-se-hit-litt/
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Det kan høres ut som det kan være det. Endo vil påvirke alle litt forskjellig. Jeg hadde det litt som deg. Mye magesmerter før, under og etter menstruasjonen. Det ble så gale at smertene førte til at jeg fikk så vondt at jeg kastet opp. Min lege tok meg heller ikke alvorlig. Jeg hadde hatt vondt under mens.siden jeg fikk den da jeg var 13 år men har med årene bare blitt verre selv om jeg brukte p-pille.-Byttet lege og han tok meg heller ikke alvorlig. Måtte mase hele tiden for at noe måtte det være. Han gav seg til slutt og sa at jeg var var ganske hoven og for øm i underlivet og magen. Ble henvist til gynekologisk avdelig hvor de tok en parala. Fikk konstatert endometriose i venstre eggstokk.

Men ikke gi deg, stå på ditt. Be legen henvise deg til gynekologisk avdeling på sykehuset eller privat og la dem ta en undersøkelse. De vet bedre da de er eksperter. Vet hvordan det er når de ikke tror deg. Masse lykke til og håper de finner ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...