Gå til innhold

Dere som er så heldig å få oppleve tvillinger!! :)

babysyk-med spire!

Anbefalte innlegg

Gratulerer så masse alle her med to i magen, så spennende!! :) Skulle ønske det var meg.. :) Men er veldig glad for den spiren jeg har i magen. ;)

Lurer på en ting, dere som går med tvillinger, er det tvillinger i slekta? Hvordan kan må bli gravid med tvillinger, er det enten tilfeldig eller ligger i familien? Vet dere om det er mannen eller kvinnen som er bærer av tvillinger? Har hørt begge deler. HAr en venninne som venter tvillinger! :) Spennende. Gleder meg til å følge henne. =) Så har vi termin bare 1 mnd i mellom, og hun kommer vel garantert igang før termin. :)

LYKKE TIL!! :)

Fortsetter under...

Hei:)

Ja, er veldig heldig som får oppleve to små gull samtidig..:) Dette er mine første, men det er spesielt å gå gravid med tvillinger:)

Det er tvillinger i slekta mi, Fetterne til mora mi er toeggete tvillinger, samt at oldemora mi fikk tvillinger (men der er det usikkert om de var toeggete eller eneggete, da de døde etter fødsel.. Var ikke så lett i "gamledager", da de fødte på loftet hjemme...Heldigvis er det bedre nå:))

Samboeren min har også tvillinger i slekta, bestefaren hans var det, og brødrene til bestemora hans er det.. men de er eneggete.

Det er kvinnen som kan føre tvilling-genet videre, og det er bare to-eggete som er arvelige. Da eneggete (iflg lege) er en "gen-feil" (en veldig fin gen-feil. =)

Lykke til du også:)

Ja det er enda godt det er bedre tider nå, enn å føde på loft. ;)

Det var det jeg mente også at det er kvinnen som kan føre tvilling-genet videre. Venninnen min sier det er mannen fordi samboeren hennes har en bestefar som er toegget tvilling. Men synes det høres mest naturlig ut at det er kvinnen som kan føre det videre. :) Hun har ingen tvillinger i slekta, men et sted må det jo begynne.. :) Hvis du skjønner hva jeg mener. :)

Håpe på tvillinger neste gang jeg. ;) hihi!!

• 3 uker senere...

Tror eg må være noe for meg selv.

I min familie/slekt er der tvillinger, men det er veldig veldig langt bak i slekt. Snakk om siden før krigen. (min far driver med slektsgranskning)

Men på min mann side er det tvillinger i mange ledd. Blandt tanter, søskenbarn, og lengre ut over i selekten. Så her virker det som om det er min mann som fører tvilling genet videre egentlig. hehe

• 3 uker senere...

Er ikke sikker på hvordan det er, men jeg har 2 tanter som har tvillinger (gutt jente) 3 søskenbarn som har tvillinger (gutt, jente) mors søskenbarn har tvillinger (gutt jente) morfars søskenbarn var tvilling (gutt jente) farfar er tvilling (enegget).

Masse tvillinger uansett :-))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...