Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er han bare 4 uker, så jeg er vel fortsatt i barselrus, men jeg har allerede lyst på en til med en gang hehe.

Da jeg lå på barsel fikk jeg faktisk enormt lyst til å bli jordmor, så en kan si at jeg virkelig har gått rett i "babyfella", hehe.

Men, siden jeg jobber frilans er det faktisk mest praktisk å gå fra en permisjon og rett inn i en ny, da slipper jeg å måtte finne en jobb som kun varer et par uker/måneder noe som er nesten umulig, og det er rett og slett bare best slik. Så....vi vurderer det faktisk seriøst selv om det kanskje er litt vel tidlig.

Noen andre som er "bitt av basillen"??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er bitt av basillen - men på en annen måte. Vi har vel i utgangspunktet bestemt oss for å få bare to (hvis vi er så heldige å få en til) og jeg har lyst til å kose meg leeeenge med snuppelure før jeg får neste. (feks 4 år). Har desverre ikke råd til å være hjemme lenger enn permisjonstida. Andre sier det er dumt å dra ut perioden med småbarn over så mange år, men det er nettopp litt av poenget! Jobber i offentlig sektor til rævva betaling, men gode ordninger;) Snakket med en god venninne i går som fortalte meg at hun er gravid, barna hennes er 5 og 10.

Skrevet

Husmus, det høres akkurat ut som meg;) Etter å ha født fikk jeg også enormt stor respekt for jordmoryrket, og kunne gjerne tenkt meg å utdanne meg til det - om mange år!;)

Men ja, fra minstemann kom for 3mnd siden har jeg gledet meg til å få nestemann. Gi dem gleden av å ha søsken på lik alder, alltid noen å leke med - og forhåpentligvis ha noen å dele interesser med o.l. Mannen min derimot var veldig negativ i begynnelsen til å få en til så fort, men så plutselig en dag så kom han hjem og hadde tenkt og fundert hele dagen. Han hadde nemlig funnet ut at han ville veldig gjerne ha en til nå!;) Så nå er vi i første pp, med IKM lillejulaften:P Jeg vil også veldig gjerne være hjemme en god del år og bli ordentlig kjent med barna mine - merker jo allerede nå at tida går altfor, altfor fort.

Skrevet

Ja, helt enig i at det er godt for dem å være nær hverandre i alder.

Jeg tror nok vi er ganske klare for å sette i gang etter vi kommer oss over seks ukers kneika eller etter jul. Da sees vi kanskje på bli gravid da, hehe.

Skrevet

Dere tøffinger, som skal slå til allerede :-)

Har det akkurat som dere. Barselrus høres beskrivende ut. Synes fødsel (som var et h... mens det stod på) og tiden på barsel var helt fantastisk. Går liksom og drømmer litt om den tiden, og funderer på om jeg er heldig å oppleve det igjen. Min kjære er usikker på om han vil ha mer enn ett barn, så tiden vil vise. Kunne ikke tenkt meg å sette i gang ennå uansett, men ser jo absolutt fordelene med å få dem så tett.

Jeg har blitt kjempeinteressert i fødsler :-/ Ser på svenske "barnmorskorna" hver uke, selv om jeg har sett det før, og elsker å lese og høre andres fødselshistorier..... Det skjer noe oppi hodet når man har blitt mor ;-)

Lykke til, dere to!

Skrevet

Hm...jeg hadde sikkert sagt det samme som deg 3-4 uker etter fødsel. Men så kom kolikken, og våkenettene....nå er jeg jammen ikke sikker på om jeg orker en til. (mini er 4 mnd) Elsker ham over alt på jord, men det er tøft å ha en aktiv krabat. Men som gynekologen min sa: Grunnen til at kvinner føder flere barn er deres dårlige hukommelse.... Ser ikke bort fra at det blir en til med tid og stunder. Men ikke før jeg har fått sove noen hele netter! Hadde jo egentlig planer om to tette....

Skrevet

jeg har akkurat fått mitt andre barn (8uker), og det er 23 mnd mellom han og første kar. planen er 2 barn, men ser absolutt ikke bort ifra nr.3.

kan på mange måter få en til fort, for oss har alt vært enklere med nr.2, vi vet jo så mye mer nå en med første. men, for min del var det tungt å gå gravid med en så liten kar å ta vare på, følte jeg mista tid med han for jeg ikke klarte å gjøre alt jeg ville. ++ at jeg fikk bekkenløsning denne gangen, og kroppen har best av å komme seg før neste graviditet. så det blir nok 3år til før kanskje nr.3.

Skrevet

ja veldig lyst på en til =) Jenta vår er 3 mnd og 2 uker. Gleder meg til en til =)

Skrevet

Vi ruger nå på 2 egg, og gutten vår er 5 mnd:-) Skal teste om halvannen uke, veldig spennende:-) Men vet jo det kan ta sin tid med ivf, så har ikke så høye forventninger....Og må inndrømme at jeg håper igrunn bare det ene egget klorer seg fast, hehe, hadde blitt hektisk med 3 barn på 14 mnd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...