Gå til innhold

Sitrus=jente, søtt=gutt............hva med deg?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Vi er flere mødre her på jobben (>10) og har diskutert litt angående hva vi har hatt lyst på under svangerskapene. I den forbindelse fant vi ut at alle vi som har fått jenter har hatt lyst på sitrusfrukter og syrlige ting, mens de som har født gutter har hatt lyst på sjokolade og andre søtsaker.

Så nå spør vi dere:

Hvilket kjønn er barna deres?

Hva har dere hatt lyst på ila de forskjellige graviditetene?

skal bli gøy å finne ut :-)

Fortsetter under...

skal bli gøy å finne ut ja:)med alle mine 4 jenter har jeg vert hekkta på salte ting..og egg.Nå klarer jeg ikke lukta på verken egg eller middager..d går i frukt.spesiellt mandariner og røde epler.brødmaten må jeg ha søtt pålegg på..noe jeg aldri har vert begeistra i.nå er d en annen pappa til denne spiren..d kan jo ha litt å si.en ting til så er jeg ikke så kvalm denne gangen..kasta opp flere ganger til dagen i hele svangerskapet med alle jentene.nå er jeg 11uker og morgenkvalmen har dabba av:)denne gangen har jeg kun kasta opp om mårningen.så tanken om at dette kansje er en gutt har slått meg.tiden får vise..:)

Vell, da jeg gikk gravid første gang drakk jeg 3-5 liter vann og spiste ca en sitron om dagen i nesten 2 månder, jeg fikk en gutt.

Nå om dagen går det 2-4 vestlandslefse og ca 2 liter melk daglig, og på UL mente de ganske delvis sikkert at jeg får en jente.

Så får vi se om jenta har tut eller ikke da..:P

Annonse

Jeg kan ikke påstå å hatt hang til verken søtt eller sitrus under svangerskapene mine før. Med nr.1 hadde jeg dilla på blodpølse og fisk med masse løk ;) Det ble en gutt. Med nr. 2 hadde jeg ikke dilla på noe som helst, det ble gutt.

Denne gangen har jeg kanskje litt ekstra sitrusbehov!? Kan også komme av at det er jul og klementin-tid ;)

Stemmer på meg. Jeg har to gutter der jeg jeg hadde lyst på søte ting. Dvs. Lollipopis med første og den hæslige solrik med jordbær og appelsin med nr.to. Denne gangen pimper jeg appelsinjuice fra tine og spiser appelsin og klementin ofte. Godteri er ikke aktuelt å få i meg. På ul i uke 18 så vi ingen tegn til pung eller en tiss. Det var veldig flatt dvs. ingen tvil. Så her kommer ei jente. :)

• 2 uker senere...

Jeg er gravid for 2. gang, og som i første svangerskap er jeg veldig glad i appelsiner og appelsinjuice. Orker som sist ikke sjokolade og søtsaker, men er veldig glad i brokkoli (!). Jeg fikk gutt første gang, og "føler" at det blir det denne gang også. (Har ikke vært på UL ennå)

Det stemte altså dårlig for meg første gang iallfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...