Gå til innhold

Sitrus=jente, søtt=gutt............hva med deg?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi er flere mødre her på jobben (>10) og har diskutert litt angående hva vi har hatt lyst på under svangerskapene. I den forbindelse fant vi ut at alle vi som har fått jenter har hatt lyst på sitrusfrukter og syrlige ting, mens de som har født gutter har hatt lyst på sjokolade og andre søtsaker.

Så nå spør vi dere:

Hvilket kjønn er barna deres?

Hva har dere hat lyst på ila de forskjellige graviditetene?

skal bli gøy å finne ut :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!:)

Jeg har to gutter, og hadde faktisk som dere allerede har diskutert, mest lyst på søtsaker:) sjokolade osv.

Kastet bare opp av frukt, juice og sure ting...

Denne gangen har jeg hatt DILLA på sure ting! Helst så surt at jeg fikk sår på tunga...men venter MEST sannsynlig en gutt fordi...:)

Spennende å se, da:)

Skrevet

Jeg er gravid med nr 2, da jeg gikk gravid med nr 1 hadde jeg fryktelig sitrus-trang = gutt, denne gangen venter vi jente og har hatt fryktelig søttrang (er 34 uker på vei).. er forskjell på folk ja ;)

Skrevet

hei!!akkurat det er jeg helt enig i:)jeg har en av hver,og med førstemann som ble gutt var jeg totalt hekta på is og sjokolade og med jenta var det grønne epler for alle penga...:)nå venter jeg tredjemann og det ser ut som det blir gutt etter lystene å dømme :)

Skrevet

Hei!

Jeg har 2 gutter, og fikk et helt forferdelig sug etter sjokolade med begge. La faktisk på meg 37 kg!!!

Skrevet

Hei :)

Jeg har to jenter, og hadde sjokoladekick med begge to! nå er det mer surt som gjelder, men vet ikke hva kjønnet blir enda.

• 1 måned senere...
Skrevet

Sitrus på første som ble jente, biff og burger på andre som ble gutt, og nå sitrus igjen, men UL mener gutt. Jeg er SÅÅÅ spent på hva det faktisk blir... De mente det ble gutt på nr 1 også nemlig og så var det ei jente likevel...

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har mer lyst på sure ting enn søte ting. Er vanligvis en søtslikker, men i de 10 ukene jeg har vært gravid har jeg ikke vært spesielt frista til å spise sjokolade og denslags. Men appelsinjuice er grønt eple er DEILIG!!!

SYrlige ting. Men tror også at de som er litt kvalme heller vil spise syrlig enn å spise søtt.

Nåja, jeg tror aldri man helt kan finne ut kjønn, uansett symptomer. Men blir spennende å se. Intuisjonen sier gutt, mens jeg gjerne vil ha en jente.

Jeg kommer tilbake når jeg har vært på ultralyd og fått bekreftet kjønnet, da skal vi se om det stemmer;)

• 3 uker senere...
Skrevet

måtte ha surt godteri, er til vanlig glad i sjokolade, men tålte det rett og slett ikke. jeg måtte også ha bon aqua med sitronsmak. jeg fikk jente.

Skrevet

Jeg får gutt og har hatt veldig trang til appelsiner og sjokolade :-)

Skrevet

Med første mann var jeg gal etter sitronsaft, og det ble gutt. Med andre mann hadde jeg ikke noen spesielle lyster, det ble også gutt. Nå er det likt som med andre mann.....så hvem vet?? ;)

Skrevet

Med første var jeg helt hekta på is og sjokolade. Fikk gutt:)

Nå orker jeg ikke tanken på søtt en gang, vil helst ha salt og surt, vet ikke hva jeg venter. Spennende og se:)

Skrevet

1.barn,dilla på sure føtter-godteri og grønne epler =jente

2.barn,en blanding av søtt og surt =gutt

3. nå,venter jeg jente og har dilla på sjokolade,jordbæris,søte ting.....

Felles for alle 3 er at når jeg går gravid fyser jeg på smågodt som jeg ellers nesten aldri spiser;)

Skrevet

I første tri: mest lyst på sitrusfrukt av typen rød grapefrukt og sitron.

Andre tri: sjokolade, søtere frukter.

Venter gutt.

Min søster har hatt dilla på søt frukt i dette svangerskapet, og venter jente.

Skrevet

jeg venter gutt og jeg har lyst på alt:P søtt , salt OG syrlig:)

Skrevet

Spiste sitron som appelsin, og fikk gutt begge gangen :)

• 1 måned senere...
Skrevet

som jeg skrev lenger opp var jeg i første del av svangerskapet veldig glad i syrlige ting. Appelsinjuice, grønne epler og sitron var tingen, og jeg skal visst ha ei jente :) (nå har kostholdet normalisert seg igjen, er 20 uker på vei)

Skrevet

Jeg er også blitt hekta på grønne epler. Må i alle fall ha ett om dagen og før spiste jeg ikke epler, for jeg ble så sulten av det. Blir ikke kvlam av søtt så det glir ned det også. :) Har ikke vært på UL ennå, så det blir spennende! Festlig å se at flere har dette med grønne epler, trodde det var bare noe jeg hadde for meg. hehehe...

Skrevet

Med førstemann hadde jeg dilla på SITRONER. Jeg spiste sitroner daglig, som man spiser appelsiner.

Jeg fikk gutt.

Denne gang aner jeg ikke hva det blir. Har veldig lyst på salt lakris.

• 1 måned senere...
Skrevet

Meg= Sitrus= 1 Gutt

Mamma= sitrus= 3 gutter, søtsaker= 3 jenter

søster= sitrus= 1 Gutt

Skrevet

Hei

Jeg venter mitt første barn, en gutt. Jeg har gjennom hele svangerskapet hatt et fryktelig sug etter søtsaker, spesielt sjokolade... er vanligvis ikke veldig glad i søtsaker, mer på det salte =)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hadde dilla på appelsin sist, og fikk gutt =) Tydeligvis litt forskjellig fra gravid til gravid. Har ikke dilla på surt denne gangen, men jeg har så ille halsbrann at jeg ikke må røre det uansett...

• 3 uker senere...
Skrevet

Spennende alt dette. Jeg spiser vanligvis masse godis, elsker søtt. Men de 14 ukene jeg har gått gravid er jeg faktisk usikker på om jeg har spist godteri/sjokolade i det hele tatt. Frister ikke i det hele tatt. Men grønne epler - mmmm Så lyst på epler hele tiden. Blir spennene med UL :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...