blond Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Mus er søte i tegnefilmer og eventyr, men i det virkelige liv sier jeg skrekk og gru! Jeg har blitt skikkelig pysete de siste årene, vil ikke engang mate fuglene (synes det holder i massevis at naboene gjør det) og går ut med matsøpla hver kveld. Alt for å ikke få mus i hus! Rotter tør jeg ikke tenke på engang, de finnes ikke i Norge de vel....??
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Er helt enig med deg. Har også muse skrekk. Men har to katter så håper de holder de borte. Og flere naboer som også har katter. Jo det finnes nok rotter i Norge. Ikke meningen å skremme deg, men er nok mange av de..
blond Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2008 (jeg vet det finnes rotter i Norge! det var bare en understreking av poenget når jeg skrev det. Er ikke SÅ blond, hehe..)
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Har også to musejegere som stadig drasser fangsten med hjem (døde riktignok), men jeg synes mus og rotter er riktig så facinerende og vakre jeg da Rotter som sitter og pusser nesa med de perfekte små potene sine er kjempesøte. Prater da selvsagt om kjelerotter og ikke de 7 kg tunge panserrottene man finner i kloakken....
NoDoubt Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 ER HELT ENIG!!!!! Mus og rotter er min store skrekk!! Glemmer aldri da jeg hadde kaniner da jeg var mindre. Skulle mate de en morgen. Kikket inn i buret og der lå det en mus ved siden av den ene kaninen. Den stirret meg inn i øynene før den pilte ut, rett over skoene mine! Dagen etter var de solgt! Jeg ville heller holdt en slange enn å hatt en løs mus eller rotte i rommet!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Jeg syns mus og rotter (de man kan ha som kjæledyr) er veldig sjarmerende og nusselige. Mus som lever ute i det fri gjør meg heller ingenting, men rotter der i mot - fyjs!!
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Ja, nå MÅ jeg jo bare fortelle hva jeg gjorde en gang :-D Jeg så at katta mi hadde fanga ei mus, så syntes jeg så synd på den... hehe (egentlig redd smågnagere da). Jeg tok på meg votter og gikk ut og reddet den fra kattens klør! Tok den med inn til en forskrekket mamma (jeg var rundt 14 år) moahahahaha. Tok den så med ut igjen for å slippe den fri. Tror du ikke den begynte å klatre opp buksebenet mitt da!!?!!? DA angra jeg da! hehehe Kattene har fått fanget, lekt med og drept musene siden :-P
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 Husker en gang for mange år siden. Mens jeg fremdeles bodde hjemme. Men var sikkert rundt 20 år. Da lå jeg og sov en natt. Hadde soverom i kjelleren som eneste i huset. Mor og far bor på "landet" så ingen nærme naboer. Våknet av mange rare lyder, og ble livredd, men da jeg skrudde på lyset så ble det stille. Lå slik lenge, trodde jeg bare hadde drømt. Skudde av lyset og sovnet igjen. Våknet igjen av samme rare lyder. På med lyset, og helt stille igjen. Begynte så å kikke meg rundt om i rommet. Så akkurat i det jeg skulle skru av lyset over hodet mitt igjen så så jeg en mus som sto på toppen av garderobet skapet mitt og kikket ned på meg. Skal bare fortelle dere det, at så fort har jeg aldri kommet meg ut av en seng noen gang, hverken før eller siden. me puta under armen (vet ikke hvorfor jeg tok den med meg) sprang jeg opp trappene, inn på soverommet til foreldrene mine og ropte:"mus på rommet mus på rommet, jeg har mus på rommet, hjelp!!!" Far spratt opp, og sa hva står du der og skriker for gå å legg deg på sofaen da vel? Min lillebror likte dette og satte ut felle. Den gikk rett i den. Det merkelige va at garderobet skapet var 2 meter høyt, ingen hull eller kanter på det. ingen hull i veggen. så hvordan den musa har kommet seg opp der er enda ett mysteriet for meg. Tok lang tid før jeg sov der igjen. Og besvimer nesten over tanken på hva jeg hadde gjort om den musa hadde hoppet ned på meg i senga mi.. ( og skjønner egentlig ikke hvorfor jeg er så redd, men mus og edderkopper er jeg skikkelig redd for)
NoDoubt Skrevet 6. desember 2008 #9 Skrevet 6. desember 2008 Å fytti grisen Kokkelimonke! Da hadde jeg fått et panisk anfall!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå