Lova Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Datteren min er 1 mnd, og har tenkt hele tiden at hun er for liten, og at jeg skal begynne med babygym ved 3 mnd alder. Hun er veldig våken og "med", og vil gjerne bli underholdt hele tiden, så jeg tenkte jeg kanskje kunne legge henne litt under babygymen i korte intervaller om gangen. Hva synes dere. Husker ikke når jeg begynte med det med min forige, er snart 8 år siden...
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Hvorfor skal du vente så lenge:)? Jeg prøvde å legge min lille der når han var rundt 1mnd, men da var det ikke særlig spennende, mer spennende å titte på oss som satt rundt eller gikk rundt. Nå er han 3mnd, og har ligget i ca 1 måned og slått borti lekene over seg og snakket for seg selv. Han koser seg masse. Han har ligget mye på magen og øvd på å løfte hodet der også, siden det er så mykt underlag får han ikke så vondt hvis hodet faller mot gulvet. Du kan jo ligge ved siden av henne og leke med henne, prøve å vise henne lekene og lydene de lager..
Frøken Freken Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Jenta mi fikk babygym da hun var 5 uker gammel, og har elsket den fra første stund.
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Her har frøkna liggi under babygymmen sin siden hun var nesten 2 uker gammel. Så klart ikke så lenge ad gangen i starten, kanskje bare 5 minutter. Men hun har helt klart likt å ligge der å titte på alt som henger og dingler:-)
bønni Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Er det noen grunn til at de ikke skal ligge under babygym tidlig? Bortsett fra at de kanskje er for små til å ville ligge noe særlig alene i det hele tatt? Blir det for slitsomt med stimuli eller noe sånt? SKulle jo tro det er litt det samme om de ligger og titter opp i været eller om det er noe over som fanger interessen? Jeg vet ikke - har ikke barn fra før og ingen erfaring med babygym eller andre leker :-) Jeg har ikke babygym, men ønsker meg til jul - da er gutten 2 mndr. Jeg innbiller meg at han hadde hatt moro av noe å se på allerede nå, ikke alltid mor og far gjør så mye morsomt å se på ;-D
Lova Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2008 Jeg spurte fordi jeg har lest og hørt at nyfødte ikke bør få få mye stimuli i form av farger/leker/lyder, men jeg er usikker på når man kan introdusere feks.babygym. Jeg mener jeg har hørt noe om 3 måneder... Uansett, takk for svar, det er fint å høre hva slags erfaringer andre har og hvordan dere gjør ting. Er så lenge siden sist, at det nesten blir som å ha en baby for første gang. Det er jo forskjell på barn også.
lillespire08+10 Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Jeg la lillegutt under babygym når han var 4 uker. Var lite tålmodig å ligge der den gang, men nå kan kan ligge leenge (3 mnd).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå