Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 1 mnd, og har tenkt hele tiden at hun er for liten, og at jeg skal begynne med babygym ved 3 mnd alder. Hun er veldig våken og "med", og vil gjerne bli underholdt hele tiden, så jeg tenkte jeg kanskje kunne legge henne litt under babygymen i korte intervaller om gangen. Hva synes dere. Husker ikke når jeg begynte med det med min forige, er snart 8 år siden...

Fortsetter under...

Skrevet

Hvorfor skal du vente så lenge:)? Jeg prøvde å legge min lille der når han var rundt 1mnd, men da var det ikke særlig spennende, mer spennende å titte på oss som satt rundt eller gikk rundt. Nå er han 3mnd, og har ligget i ca 1 måned og slått borti lekene over seg og snakket for seg selv. Han koser seg masse. Han har ligget mye på magen og øvd på å løfte hodet der også, siden det er så mykt underlag får han ikke så vondt hvis hodet faller mot gulvet. ;)

Du kan jo ligge ved siden av henne og leke med henne, prøve å vise henne lekene og lydene de lager..

Skrevet

Jenta mi fikk babygym da hun var 5 uker gammel, og har elsket den fra første stund.

Skrevet

Her har frøkna liggi under babygymmen sin siden hun var nesten 2 uker gammel. Så klart ikke så lenge ad gangen i starten, kanskje bare 5 minutter. Men hun har helt klart likt å ligge der å titte på alt som henger og dingler:-)

Skrevet

Er det noen grunn til at de ikke skal ligge under babygym tidlig? Bortsett fra at de kanskje er for små til å ville ligge noe særlig alene i det hele tatt? Blir det for slitsomt med stimuli eller noe sånt? SKulle jo tro det er litt det samme om de ligger og titter opp i været eller om det er noe over som fanger interessen? Jeg vet ikke - har ikke barn fra før og ingen erfaring med babygym eller andre leker :-)

Jeg har ikke babygym, men ønsker meg til jul - da er gutten 2 mndr. Jeg innbiller meg at han hadde hatt moro av noe å se på allerede nå, ikke alltid mor og far gjør så mye morsomt å se på ;-D

Skrevet

Jeg spurte fordi jeg har lest og hørt at nyfødte ikke bør få få mye stimuli i form av farger/leker/lyder, men jeg er usikker på når man kan introdusere feks.babygym.

Jeg mener jeg har hørt noe om 3 måneder...

Uansett, takk for svar, det er fint å høre hva slags erfaringer andre har og hvordan dere gjør ting. Er så lenge siden sist, at det nesten blir som å ha en baby for første gang. Det er jo forskjell på barn også.

Annonse

Skrevet

Jeg la lillegutt under babygym når han var 4 uker. Var lite tålmodig å ligge der den gang, men nå kan kan ligge leenge (3 mnd). :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...