Knerten :0) Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Han legger seg i 19-19.30 tiden og sover stort sett natten i gjennom. Må av og til gi han smokken. I den senere tid har han våknet i 4-tiden og gråter ustanselig. Han roer seg heller ikke hvis vi legger han i senga vår. Prøvde gråte-kuren noen dager, men etter han hadde hylt i en time klarte jeg ikke høre på lenger. Da fortsatte han å gråte da jeg tok han opp og det tok tid å få roet han ned. Har dere noen erfaringer med å la de gråte til de sovner? I dag gråt han 45 min før vi til slutt sto opp 04.30. Mor begynner å bli sliten!
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Uff så slitsomt... føler meg deg. Har ingen råd, men noen barn trenger bare ikke mer søvn, og er uthvilt når klokken er 04. Men det er vel ofte en periode. Min gutt har begynt å våkne tidlig også, og han er ferdig med å sove når klokken er halv 6 - 6, ikke så tidlig som din heldigvis...:-) Men er ikke mulig å få han til å sove mer.....Men han jobber med tenner og har bæsjebleier så tidlig, derfor får han ikke sove igjen, og hvis jeg skifter på han så blir han lys våken også... Eneste rådet er at du må sove nå han sover..... Min gutt sover i 2,5 timer på formiddagen, så da tar jeg en god lur på sofaen. :-)
Knerten :0) Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2008 Tusen takk for svaret :0) Jeg tror nesten det er løsningen selv. Helsesøster sa at han våknet aaaalt for tidlig og måtte bare ligge å gråte. Han skulle skjønne at det var natt. Men han virker faktisk ikke trøtt nok til å sove slik som du skriver. Ofte har han bæsjet også, så da kan vi bare glemme å legge oss igjen. Så helsesøster har ikke alltid rett tenker jeg ;0) Nå har vi sovet halv annen time og det er godt. Må bare legge meg da han sover. Får håpe på bedre tider etter hvert og tro dette bare er en kjei periode vi er inne i.
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Ja må bare krysser fingrene for at det er en periode.... du kan jo ikke ha det sånn. Lukas forlangte å stå opp 04:30 en dag, og det var helt j........ så kan bare forestille meg hvordan du har det hver dag og at jeg ikke skal klage... :-)
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Kanskje gi mere mat på dagen?? Ellers så spurte jeg hs om akkurat det samme på mandag. Hun sa bare at jeg kunne gi henne en leke og gå selv å legge meg igjen...og at det ofte bare var en liten periode.
Makko med to små gutter Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 for å få til dette må dere bestemme dere! Enten MÅ dere holde ut og ikke ta han opp når han gråter, ellers gjør noe med han med engang. Har ingen erfaring med "gråtekurer" med dette er ren læringspsykologi...
Knerten :0) Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2008 Tusen takk for svarene! Da håper jeg det er en periode vi er inne i. Skal prøve å legge noen leker i senga i natt jeg og se hva som skjer når han våkner i morra. Ellers har vi prøvd å gi han mere mat. Men vi har vært litt uheldige i det siste. Han hadde først ei uke med omgangssyke og nå er han skikkelig forkjølet, så jeg krysser fingrene for mer soving når han blir helt frisk. Men matlysten har stort sett vært grei. Det sies vel at man må renge antall timer med søvn etter døgnsøvn og ikke nattesøvn når man får barn :0)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 Jeg la inn dette innlegget for en stund siden for jeg opplevde det samme. Hun begynte å våkne tidligere og tidligere: http://www.dinbaby.com/index.php/forum/thread/139141612 Jeg vet ikke om du kan bruke noe, men som du ser i siste innlegget har det hjulpet veldig for oss. Hun sover nå til mellom 6:30 og 8:00, som oftest til rundt 7 - 7:30.
h2lita Skrevet 4. desember 2008 #9 Skrevet 4. desember 2008 Min lille har våknet på slaget fem de siste syv månedene (10mnd nå). Da er han uthvilt. Holder seg våken til halv ni, da han tar sin første lur. Det var litt kjipt i starten, men nå er jeg vant til det! Får unna en hel masse gjøremål fra morgenen av, for han leker seg så fint selv i denne "våkenperioden". I alle fall så lenge han får "hjelpe til" litt innimellom:) Det koseligste er at vi får fiksa god frokost til storesøstra og pappaen står opp - så alle får en super start på dagen! Se det positive i det- det er jo, som de sier over her som oftes bare en periode:) Ha en fin dag!
Knerten :0) Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. desember 2008 Kanskje vi faktisk har gitt han litt lite mat. Jeg leste innlegget ditt Nydelig Tulle. Han får middag i 15-tiden og 150-200 ml grøt i 18-tiden. Kan jo ha et mellommåltid mellom de to, for eksempel en banan. Han nekter å drikke mme og det er litt dumt.. Jeg synes det er greit å stå tidlig opp om morran, men det er stor forskjell på 03.30 og 04.30. Sånn vi har hatt det i det siste føles det helt greit om morran kan begynne så seint som 04.30-5.00 :0) Vi får prøve oss frem litt. Er godt å få noen tips og råd hvertfall. Tusen takk til dere alle :0)
mizz25 Skrevet 4. desember 2008 #11 Skrevet 4. desember 2008 Mini her hadde en periode som han ville stå opp før fem... Vi begynnte å gi middag i fire,halv femtiden,så grøt rundt sju... Så begynnte vi å legge 30 min seinere.. altså ca klokken 20,nå sover han til ca 06.30... mye bedre =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå