Gå til innhold

Blære Mola

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter blødning tidlig i svangerskapet fikk jeg tidlig UL. Var på sykehuset torsdag på dagen og håpet veldig på at alt var normal og at jeg kunne se et hjerte slå(8+0) men fikk i stedet beskjed om at jeg hadde blære mola. Aldri hørt om dette en gang, Fy fader så urettferdig verden er ;(

Noen fler som har vært borti blære mola?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en ma i uke 11 i april og fikk tilstanden blæremola når de ringte en mnd etter utskrapningen. Hadde da partiell mola som betyr at det er fosteranlegg men morkaken er syk. Blæremola skjer ca 50 stykker i året og fosteret er da ikke levedyktig.

Symptomer er små blødninger og smerter tidlig i svangerskapet.

Jeg gikk på kontroll på sykehuset i 6 mnd hvor jeg tok blodprøver. Skulle da ikke bli gravid i denne perioden.

Nå er det gått en mnd siden jeg var ferdig der og nå er jeg gravid igjen. Livredd for at det vil skje igjen.

Om du lurer på noe eller trenger noen å snakke med som har vært i samme sitasjon er det bare å sende meg en pm:)

Ta godt vare på deg selv!

Skrevet

Takk for at du tok deg tid til å svare meg;)

Har sendt deg en PM

HI

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg var gravid i sommer, mistet i uke 14, ble sendt på utskrap og fikk bedskjed om partiell mola og om å vente i 6 mnd med å bli gravid.

Det var en utmattende fölelse å få bedskjed - og det å måtte vente et halvt år föltes veldig slitsomt.

Jeg mötte utrolig flott sykehuspersonell og legen som fulgte meg opp var helt fantastisk! Undersökte meg grundig en måned etter MA, sa at her ser alt normalt ut, sendte meg på lungeröngten og tok alle forhåndsregler. Det föltes godt!

Nå har det snart- snart - snart gått 6 mnd!! Tiden har gått myye fortere enn jeg hadde trodd, jeg har fokusert masse på min egenhelse, trent veldig hardt og stelt med min kropp - så den skal väre KLAr KLAR KLAR!! :) :) :)

Lykke til videre! Pröv tenke positivt, gjör noe spennende sammen med din mann, stell med din kropp og sinn!

Mola skjer så få, og det er bare uflaks at vi opplever det, samtidig er det flaks at sykehuset oppdager det og tar de forhåndsregler som trengs for at vi ikke skal miste igjen og igjen....

god klem!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...