Gå til innhold

Jeg trenger SUPER tips for å få jenta mi til å ta flaske,eller kopp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 6 mnd gammel, har alltid nektet fleska, men siden jeg har ammet så har jeg ikke prøvd så hard. MEN!! Nå er jeg blitt alvårlig sjuk, å pga masse medisiner MÅ jeg slutte å amme. Har ikke ammet siden torsdagsmorgen, snart 1 uke. Hun drikker litt av skje,å får jo litt veske fra grøt å fruktmos. Men desverre ikke nok. Hva skal jeg gjøre? Har snakket med barneavd på sykehuset, de kan sette ned en sonde som vi kan gi næring via. Men det er jo ikke en løysning for framtiden.. Så vis noen kan komme med tips, setter jeg veldig stor pris på det..

Skrevet

Har du prøvd forskjellige typer flasker? Noen barn nekter jo å ta f.eks avent sine flasker men kan fint ta sånne billig flasker fra Rimi f.eks..

Skrevet

Har prøvd 8 forskjellige tåteflaskesmokker, virker som hun ikke vil suge på de. For hun drikker av skje, å kan få i henne noen slurker med kopp. Men det tar jo mye tid, for bare noen få milliliter. Kjenner jeg blir passelig oppgitt.. :( Hva skal jeg gjøre... Prød avent sine flasker, å tutkopper, noen andre billikopper, nuk og Mam forskjellige smokker og noen andre merker.. Hun leter etter pupp hele dagen.. :( Har også kjøpt sånn drikke beger, di bruker feks på barsel for å ikke ødelegge patteteknikken.. Brukt sprøte for å sprute inn i munnen, det går like godt som med skje,men tar mye tid.

Skrevet

Nuk sin tutekopp og flaske har du prøvd det?

Mi jente tok heller ingen ting før jeg fikk tips om Nuk.

Hun bruker ikke flasken mye..men tutekoppen drikker hun både vann og mm av.

Håper du finner ut av det..Masse lykke til!

Skrevet

Min lille tass vil også bare ha puppen. Men jeg har litt lite melk om kvelden noen ganger. Så da må jeg gi han noe på flaske. Prøvde Avent og andre flasker, men han ville ikke ha. Så kjøpte jeg dr. brown flaska, Den tok han tilslutt, tror det er for at tuten på den er mykere enn alle de andre flaskene jeg har prøvd.

Eller så finnes det jo flasker med spesiell tut for de som ikke klarer å suge (leppe og gane spalte). Her er tuten lang også må du trykke på den for at melka skal komme ut.

Vet ikke hvor du får kjøpt de, men hør med de på apoteket eller ring på Rikshospitalet og hør med de der.

Skrevet

Har samme problem med min 11 måneder gamle jente. Ammer morgen og kveld og ellers når det måtte passe. Har lagt lite på seg hele tiden, så vi har prøvd med tillegg. Via medisin glass, sprøyte, glass, skje, forskjellige flasker osv. Masse tårer. Måtte bare kapitulere. Veier 6400 g og er 11 måneder. Vi bruker nå en flaske fra apoteket boots. Liten tutekopp der du kan ta ut tappen inni . Da får vi helt i henne litt vann til måltidene. Begynner i bhg om ikke lenge og der blir det ingen amming. De må ha tålmodighet med henne der. Må hjelpe henne å holde . Følger med for å se om du får noen gode tips. Lykke til.

Skrevet

Vi slet over en måned for å få snuppa til å ta flaske.. Prøvde mye forskjellig, MEN tror egentlig ikke at det var avgjørende..tror bare det tok litt tid for henne å skjønne det, for plutselig satt det..

Vi bruker mam flasker(syns den flate tuppen ser så mye bedre ut selv;) ), og første gang hun ordentlig tok det hadde vi litt sviskemos på tuppen..også byttet vi til Hipp mme- og det virker som hun syns er myyye bedre.. og se og kikke og ta litt på flaska, samt at vi later litt som vi drikker av den.. nå gleder hun seg og sluker den fort:)

Skrevet

Har ikke prøvd Nuk sin tutkopp, viste ikke at det fantes.. Skal se om jeg får tak i en i dag. Hun blir sint når jeg kommer med flasken, prøvd med juice, sokkervann, mme med malt og sokker, prøvd å ha fruktmos på tuppen av flasken.. HUFF!! Jaja, vi får jo i henne grøt å frukt med skje, men hun drikker vedig lite. Takk for alle tips, skal prøve alt.

Skrevet

Jeg ser du har prøvd mange forskjellige flasker og tutekopper. Vil bare tipse deg om enda en... Vi har tutekopp fra tupperware, den funker som en kule her! Han begynte nemlig å tygge på tuppen av den, og da kom det masse vann ut som han svelget raskt unna!

Har du prøvd med både vann og melk på flaska? Min gutt tok ikke flaska skikkelig før vi begynte med vann på den. Han elsker nemlig vann! Og da var han ca 5 mnd.

Ellers har jeg hørt et tips om å prøve med sukkervann på en flaske, for så å bytte til en annen flaske med en gang hun har fått sugetak. Jeg prøvde det aldri selv, fordi jeg ikke ville gi ham for mye sukkervann, men situasjonen er jo litt annerledes for deg, for du må jo få i han mer væske snart...

Skrevet

Hun drikker av skje, ikke sant?

Husker når jeg var i praksis som student på fødeavdelinga. Barn som er født med leppe-gane-spalte kunne ikke drikke av vanlig tut, de greide ikke å suge. De fikk melk på spesialflasker, med en tut som ser ut som en skje. Sjekk med fødeavd hvor de får tak i sånne (mulig apotek el.l har). Er verdt et forsøk.

Lykke til :)

Skrevet

Har du prøvd vanlig kopp? Ikke tutkopp. Eldstejenta vår klarte aldri tutkopp, men gikk rett over til vanlig kopp. Ikke før hun var ett år riktignok, og begynte i barnehage. Vi klarte ikke å lære henne det. Kanskje det kan være en ide å la besteforeldre eller noen andre få oppgaven? Noen hun ikke forbinder med puppen. Lykke til, og god bedring til deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...