Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Her sier mini Mamma Pappa Dadda (søsteren) Se Der Hei Hadet Tøst (tørst) Mat Les Natta
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Min er en måned eldre og hun sier: mamma, pappa, mor, mommo, drue, mais, agurk, yoghurt, bil, bok, gå ned, opp, barnehage, bade, pysj, snø, lue, øye, munn, mø, hest, gris, mjau, vovov, uff, nei, dress, tørst, brus, juice, lompe, eple, banan, namnam, bleie, marianne, onkel, kopp, ute, pippip, lys, mat, skje, is, stua, bord, mer, den, stå opp, bæ bæ, baby, jente, der, tante.... Husker ikke flere nå. Det uttales selvsagt ikke riktig og noen ord forstår nok ikke alle, men de aller fleste er lett forståelige. Kutter fortsatt ut noen endinger av ordene. F.eks. så sier hun bi og ikke bil. De på min avdeling i barnehgaen som er rundt 14 måneder sier forøvrig ikke mer enn hei og hadet, mens en på ti måneder sier omtrent like mye som din. Med andre ord så er det veeeldig individuelt - bare for å ha poengtert det. Så ikke sammenlign for mye.... Ikke sikkert det var din hensikt heller, men noen vil alltid gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Gutten min på 14 mnd sier: Mamma (så klart ;p) Pappa Nam nam Der Hei Hadet Bade Mmm=kose Takk takk Tyhh( når han hører noe) Sa opp igjen da jeg sa kaffe en dag,he he Baby Kommer ikke på mer jeg
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Mini er 15 mndr og sier: Mamma Pappa Hei Der Lys Gris Hest Tiss (når han vil ha ny bleie) Suss (når han skal nusse oss på kinnet) Bade Detta? (Peker på ting og vil vite hva det heter) Ja Nei (mens han rister bestemt på hodet) Tittei Og så forstår han stort sett alt vi sier til han. Når vi spør han hvor smokken er, så begynner han å lete, og han løper på badet når vi spør om han vil bytte bleie/bade/legge seg. "kaka baka" (da vil han synge "bake kake søte)
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 mamma, pappa, hadde, nei, bø..pus, oh vov vov syns deres kunne mye da
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 ja og nam nam og æsj
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 LAMPE heihei hade pus mat bjun (brun) bann (vann) ban (banan) takktakk vsego æsj (lært i barnehagen) bæsj bebi pippipp Ellers så babler han i ett sett ting vi overhodet ikke forstår:o)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 Jenta mi er 15 mndr, og er nå oppe i ca 65 ord. Setter ikke sammen så mange ennå, annet enn "mamma - opp!", og denslags.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 4. desember 2008 #9 Skrevet 4. desember 2008 Så mange anonyme det var her da=S Snuppa 15mnd sier: Mamma Pappa Dadda (Fordi tantene kaller meg det) Hei Hade Takk Der Æsj Natti Toja ( Tanten Victoria) Bil Bebi Pus Buss Nam Tror det var det=)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #10 Skrevet 4. desember 2008 oj, nå fikk jeg litt angst her. Min lille på 15mnd sier bare: Hei Hade Mamma Pappa Eooo....(theo, hunden)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #11 Skrevet 4. desember 2008 oij her var det mange som sa mye. snuppa på 15mnd sier: mamma pappa der a og nikker(betyr ja) ellers forstår hun ganske mye, nikker når hun vil, rister på hode når hun ikke vil, klapper når vi sier bra eller når hun syntes ting var gøy, vinker når hun går eller vi går.osv
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #12 Skrevet 4. desember 2008 Han er 12 mnd, håper det er greit at jeg svarer likevel:)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #13 Skrevet 4. desember 2008 Skulle jo stå litt mer da:) Han er altså 12 mnd og sier: hade baby mamma pappa tante lys mø voff nei takke-takk (men kun vi som forstår)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #14 Skrevet 4. desember 2008 Mini er 15,5 mndr og sier: ja nei mamma pappa der få hei hadet nanna (bestemor) deda (bestefar) nam nam se og babler myeeee ellers
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #15 Skrevet 4. desember 2008 Jenta mi sier mamma pappa hei den natta lys pus vovva ball nam brum brum bein vann se bæ brum (til bamse) bjom (blomst) bleie bade gakk gakk baby pip pip hun bruker andre ord også, men da hermer hun mest.
Barbafin Skrevet 4. desember 2008 #16 Skrevet 4. desember 2008 13 mnd her og sier: mamma pappa voff lys bæ mø mjau namme teltet borte bade pappa der/mamma der mommo faffa tikk takk to sko do tisse dusje pysj kra kra nøff nei nei brrmme (bil) Hei goddag goddag takketakk ball kake tog kom koko Pratsom gutt, ja.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #17 Skrevet 4. desember 2008 Glemte noen ser jeg når jeg leser andres innlegg takk æsj tittei bil pusse (og peker på tannbørsten) Viktig å få med alt når man er stolt av skravlebøtta si, må si at alle ord er ikke like reine, men vi som kjenner henne skjønner det :-)
Hilsen Aud Skrevet 4. desember 2008 #18 Skrevet 4. desember 2008 Min er 15 mnd og sier nesten ingenting. Papa Mama Hei Men tror ikke han vet betydningen av ordene, sier vel helst Papa til de fleste ting,.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 4. desember 2008 #19 Skrevet 4. desember 2008 Oi, så mange ord deres barn kan. Min datter på 16 mnd sier: mamma baba (pappa på arabisk) hei (sier ei) hade (sier ade) også vinker hun når hun sier det og hun har sagt nei engang, hehe. Men faren snakke arabisk til hun så vet ikke om det kan gjøre at de snakker litt senere enn normalt?!
madame Mim Skrevet 5. desember 2008 #20 Skrevet 5. desember 2008 min på 14 mnd sier mamma pappa se der ball men veit ikke om hun bruker ordene rett, eller om det er litt mer tilfelldig
velsignet med to Skrevet 5. desember 2008 #21 Skrevet 5. desember 2008 Lillegutt er 14 mnd neste uke, han sier mamma, pappa og hadet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå