Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynne å lage faste leggerutinar for dei små? Og når begynne å legge dei tidleg på kvelden?

(så langt har vi lagt minsten då vi legge oss, når er det vaneleg å begynne å legge babyen feks.kl.20.00?)

Vil gjerne høyre kva andre har gjort:)

Skrevet

Her legger snuppa seg mellom 19 og 19.30, hun er 3 mndr. Det er først de siste par ukene at hun har begynt med det. Med forrige baby tok det lenger tid før vi fikk i stand kveldsrutiner, han var vel rundt 4 mndr når han begynte å legge seg rundt 21...

Nå gikk det bare av seg selv, plutselig var de i seng samtidig:) Rutinen resten av natten da er omtrentlig pupp 02 og 0530, og opp ca 08. Det går ca 7 timer fra hun legger seg til første pupp, så hadde hun lagt seg seinere kunne man vel sovet en hel natt selv, men det er så deilig med noen timer uten våkne barn før det er på tide å køye! (synes jeg da;))

Skrevet

vi begynte vel og legge henne rundt 19:00 rett før ho var 3 mnd. Er nå snart 6 mnd og legger seg rundt 19:00 hver dag og våkner rundt klokken syv.

Skrevet

Vi begynte å legge henne kl 20.00 når hun var 6 mnd. Først kvelds kl 19.00 så på med nattøy og flaske tilslutt rett før hun legger seg. Hvis du gjør samme rutinen en stund skjønner de at det er legge tid. Rutiner er viktig!

Skrevet

Vi prøver å legge henne etter bad kl ni hver kveld, men det er ikke alltid hun er enig i dette. :P Hehe.. Stort sett sovner hun da og sover til kl 3, så til klokken halv 7 og så står vi opp i 8-9 tiden.

Skrevet

begynte så smått da han var 3 mnd. legger han i åtte tiden, tar kveldstellet kl 7. er ikke like lett hver dag å få han til å sovne med engang. Men er inne med han visst han sutrer eller skriker. For han er tydlig trøtt. Men har blitt flinkere å finne søvnen selv etterhvert :D

Han er 3,5 mnd nå da..

Skrevet

Her ble han plutselig trøtt ved 19 tiden ved 3 mnd alder. tror de blir trøttere og trøttere, slik at de da legges tidligere. og da kommer rutinene etterhvert! slik var det iallefall her. og nå er han skutt kl 18. men prøver å drøye det slik at han er i seng kl 19.

Skrevet

Vi begynte som smått med leggerutiner fra vi kom hjem fra sykehuset, alltid på med pysj osv.. Når vi begynte å gi tran ble det en del av leggeritualet. La henne tidligere kl 9, og hadde planer om å legge henne kl 8. Plutselig skulle vi stille klokka og da var det bare å legge henne kl 8 uten at det hadde så mye å si.. Nå sovner hun etter maks 10 min etter vi legger henne og hun er 3 mnd nå.

Skrevet

Vi begynnte med faste rutiner for at vi selv skulle bli vant til det da han var 3 uker gammel. Det funka kjempebra og han er veldig grei å legge (3 måneder nå) La ham ca 21 til å begynne med, nå er det va 19:30. Gråter/ sutrer alltid litt i senga før han sovner, men det tar ca 10 min:-) (Han ligger ikke alene og sutrer så veldig lenge, vi går inn og stryker ham bittelitt på hodet en eller to ganger)

Skrevet

begynte ikke å legge i 8-tiden før hun var 7 mnd. Før det holdt vi henne våken til vi gikk til sengs - på den måten fikk vi mer søvn sammenhengende alle sammen!

nå sover hun som regel 10 timer hver natt og er stuptrøtt kl.8

vi legger oss ca 10 og står opp sammen med babyen ca kl.6 (jada - selv om jeg har permisjon

ingen faste rutiner egentlig. får grøtmåltid før pupp og tannpuss/bleieskift og så er det natta

Skrevet

har ingen veldig faste rutiner da - og jeg ønsker at hun er fleksibel - noe som også har gjort at hvem som helst hun kjenner kan legge henne! Er heller ikke avhengig av puppen for å sovne, går like greit med flaske

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...