BS-april Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 hvordan aktiviserer dere barna deres på dagen? hvor langt er de kommet motorisk? lille jenta mi ruller seg kun fra mage til rygg. veldig sent ute? hvor mange måltider per dag? hvor mange lurer på dagtid? ammer dere enda på natta?
jompa & lille<3 2011 Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Min pjokk er veldig aktiv. Kryper og er begynt å reise seg opp etter ting. Han har bestandig vært tidlig ute. Mini er veldig flink til å leke for seg selv,så trenger ikke underholde han så veldig! Måltidene er sånn: 07-08: Pupp 09 ca: Grøt+vann (er ikke spes interessert men drikker noen dråper) 11-12: Pupp eller flaske + fruktbeger. 15 ca 1/2 middagsglass+vann og evt litt frukt pure eller frukt i baby feederen.Evt pupp hvis han vil ha. 17 ca: pupp 19 ca pupp + grøt. 2 blunder iløpet av dagen.De varierer i lengde hver dag. Han får ikke sove etter kl 16.30. Legger seg mellom 19.30-20.00. Og sover hele natta.
super76 Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Gutten min aktiviserer seg også ganske bra på gulvet, rundt matta si! Men vi synger litt, ikke pent, men vi synger:-) Er en del på besøk/har besøk, stikker på senteret og sitter på kafe. Han snur seg begge veiene, hele tiden nå - han var ikke tidligst ute, men nå går det så det suser! Han kommer seg noe rundt i stua med snurreteknikken, men langt unna krabbing her i gården. Måltider: 0600 - pupp 1000 - pupp 1300-1400 middag og pupp en gang før seks: pupp 1800 - grøt og pupp. Sviskepure får han når han er treig i magen, rundt 1000-puppen Fruktmos får han litt av sånn innimellom, men ikke så ofte enda. Ser her at jeg ammer bare fem ganger i døgnet, og det stemmer jo ikke:-) Legg på hvert fall en pupp til:-) Samboer har den siste tiden drevet med nattavvenning, så han våkner nå som regel først klokka seks - men med unntak ja! Han sover 1000 (etter puppen) 1-2timer og rundt 1500 30min-1time
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 min lille leker endel på matta si på gulvet. Ruller seg i alle retninger og roterer rundt seg selv, har begynt å skyve seg litt bakover. Men kan ikke krabbe eller reise seg enda. han får pupp når han våkner (ca 8 tiden) Grøt +vann så fort frokosten til oss begge er klar sånn i ett tiden spiser han noen ganger fruktbeger+ litt mme(eller pupp,men det er sjeldnere) Rundt tretiden spiser han omtrent ett middagsglass +litt sviskemos Rundt fem er det tilbud om pupp/mme, men vil ikke alltid ha i seks-halvsju tiden spiser han kveldsgrøt +vann også er det pupp/mme rett før han legger seg. Har mistet interessen for puppen VELDIG etter at vi begynte med fast føde. Han sover omtrent akkurat 40-45 min hvis vogna står stille, hvis vi er ute og triller sover han lenger. Som oftest blir det halvannen times søvn fra 10.30-11 tiden og ca 40 min etter han har spist middag. Han legger seg 19, og er oppe en gang om natta for pupp.I det siste har det vært plagsomt med tenner, så da har han vært oppe to ganger.
jentelykke + guttelykke Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Snuppa snur seg godt rundt, og kryper/beveger seg godt rundt på gulvet. Hun krabber ikke, men har kommet seg opp i krabbestilling i det siste. Hun er fortsatt et godt stykke fra å sitte selv. Jeg lar henne være mye på gulvet, både med og uten meg. Der har hun ulike leker. Ellers så liker hun gor\dt og stå/hoppe i fanget Noen ganger er hun med på oppdagelsesferd i leil. i babybjørnen. Mat: 07-pupp i senga 09.grøt-vann 12-fruktpure...pupp 15 grøt(hun vil ikke ha middag...foreløpig) noen ganger avocado+vann 18-grøt 19 pupp og natta! Pupp en, noen ganger to, ganger på natta.... Hun får ulike typer grøt i løpet av dagen som en variasjon, men håper hun vil ha middag snart. tenkte å begynne med brødskive straks. Er bare redd hun skal sette i halsen... Sover to ganger om dagen: Ca10 - 11-1130 ca 14-15 Legger seg 19 på kvelden.
Mikitussa Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Jenta vår blir 7 mnd om en uke. Hun liker veldig godt å ligge på matta si på gulvet, men i det siste har hun begynt å bli litt fort irritert. Hun vil så gjerne komme seg framover, men det går bare litt bakover, så hun er ganske mye frustrert for tiden :-). Hun snudde seg forøvrig fra rygg til mage 1 uke før hun var 6 mnd, og så snudde hun seg fra mage til rygg et par uker seinere... Når hun ikke ligger på gulvet alene eller jeg underholder henne på gulvet så sitter/ligger hun mye på fanget mitt og jeg synger og tøyser med henne. Jeg fullammet henne til hun var 6 mnd. Da begynte vi med smaksprøver og etter ei uke så var hun oppe i full porsjon grøt i 18 - 18.30 tida på kvelden. Ei uke senere innførte vi et nytt grøtmåltid i 12-13 tida, og igår innførte vi middag. Nå går dagene sånn ca sånn: 08-09 tida: Grøtmåltid 10: En liten smak med MM av og til 10-11: En dupp på ca 1 time 12-13 tida: Middag (foreløpig like mye fruktpure som middag) 13.30 - 16.00: En dupp på ca 2,5 timer 16-17 tida: MM 18-18.30: Grøtmåltid 19-19.30: Leggetid og mm på "sengekanten" 01: MM 05: MM På en måned har vi altså gått fra fullamming til nesten bare amming på natta :-) Heldigvis er det bare 2 ganger nå i motsetning til 3-4 ganger tidligere.
mai mammaen til to Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 mini her har hanglet litt en god stund nå så han er blitt godt bortskjemt med mye bæring og kosing. mye sitting på fanget og lekt mye med på gulvet.. hehe.. vi synger, leker med sånn puttekasse osv... han har rullet beggeveier nå i 2 mnd.. fyker bortover gulvet når han først setter i gang. kan rulle sikkert 10-12 meter. hehe har vel kommet opp i ca 3 målitdier med fast føde. men er ikke så mye han spiser.... er helst pupp. og det får han så ofte han vil... sover 2 ganger om dagen.. jepp ammer flere ganger om natten
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 er SÅ glad for å se at det ikke bare er jeg som fortsatt ammer om natta. Har virket som "resten av verden" har nattavvent eller har baby som sover gjennom hele natta
Tante Gustava Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Mini ligger mye på matta si på gulvet, enten alene eller sammen med meg. Blir til at jeg må ligge der sammen med han en del, han blir så frustrert og sint av å ikke komme seg dit han vil. Ellers så synger vi litt, hopper og danser litt. Er på mor-barn-trening på Elixia en gang i uka og babysang en gang i uka. Triller ellers tur hver dag, Han snur seg fra rygg til mage, gjort det siden han var 4 mnd. Fra mage til rygg kun noen få ganger, tror ikke han er så interessert i det. Vil veldig gjerne fremover, men har ikke helt skjønt hvordan ennå. Blir mye frustrasjon ut av det. Snur seg rundt sin egen akse, så prøver å legge ting i en ring rundt ham Mistet veldig interessen for puppen når vi startet med fast føde, men litt mer interessert nå. kl 06.30 pupp (så opp i senga til mamma for en liten lur til...) kl 09 grøt kl 10 lur i 30 min kl 12 bananmos/fruktbeger etc kl 13-14 lur i 30 min-1,5 t kl 15 1 middagsglass kl 16 av og til en lur, avhengig av hvordan han har sovet tidligere på dagen kl 18 grøt kl 19 pupp, og natt Sover natta gjennom Tilbyr også alltid pupp etter lur og før alle måltider, han tar kanskje 1-2 ganger i løpet av dagen. Har en tutkopp med vann han tygger litt på i forbindelse med mat, men får i seg minimalt.
mastermind Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Litt over 7 mnd. Aktivisering: hun styrer en del selv. Sitter på gulvet og leker med lekekassa og alle lekene sine, kaver seg etter ting på gulvet, vi tuller litt, trilletur, på butikken. Motorisk: snudde seg fra rygg til mage 4mnd, mage til rygg 5 mnd. Har rygga en stund. Begynte fremover forrige uke, da var hun 7 mnd og 1 uke. Opp med rompa, skyver fra med knærne og drar seg fremover med håndflatene. Hjalp veldig på aktiviseringen etter at hun begynte å komme seg fremover. Di er ikke sen, alle er forskjellige. De som er "sene" har gjerne er raskere utvikling enn de som er tidlige. Når det er rundt 14-15 mnd er alle like. Mat: 08: grøt og pupp 13: pupp og evt fruktmos eller yogurt, tenker på å lære henne å spise brødskiver 16: middag 19: grøt 20: pupp Sovingen har blitt litt rotete i det siste. Men normalen har vært at hun sover en gang på formiddag alt fra 30 min til 2t og en lur på ettermiddag, ca 30 min, og evt en 10min dupp. Duppen er noen ganger helt nødvendig. Ammer ikke natta. Hun har alltid sovet godt natta. Har sovet "hele" natta siden 3mnd, men rota litt rundt 5-6 mnd, da ble det en sup natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå