Gå til innhold

MMR og bivirkninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp tatt MMR vaksinen (14 dager siden i går), og vips så kom det en runde med feber i går kveld. Han hadde litt over 39 i temperatur i går, og i hele dag har han vært feberfri, inntil i ettermiddag. Da skjøt feberen i været, og nå er den over 40. Matlysten har vært liten i dag, og han har vært litt mer sutrete enn til vanlig, men ellers i fin form.

Hva er deres erfaring med feber som kommer og går slik?

Og hvor lenge etter MMR vaksinen kom det slike bivirkninger hos deres barn?

Skrevet

Er ikke over 40 ganske mye? Sist gutten min hadde feber over 39 var han ganske slapp å dårlig form..

Han har ikke tatt MMR vaksinen enda.. og jeg er enda ikke helt sikker på om jeg skal utsette den litt, til han blir litt større.. Ettersom han ikke går i b.hagen er smittefaren mindre tenker jeg... Vet ikke..

Men huff, jeg gruer meg sånn til den vaksinen... er så usikker rundt den :/

Skrevet

ang. feber så mener jeg å ha lest at feber opp mot 40 grader ikke er uvanlig hos små barn, de takler feber mye bedre enn vi voksene!!

Feber som kommer og går hadde vi en periode, men det var pga bhg:P

Skrevet

Jo det er jo sant det, smurfenytt! Vet at barn tåler mer enn oss voksne der, men det hørtes bare så mye ut.. :P

Skrevet

Småen vår kan ha oppmot 40 i feber og fremdeles løpe rundt og leke :) veldig sjelden han er slapp og kosete når feber herjer i kroppen...

Skrevet

hehe ja jeg og måtte venne meg litt til den tanken ja...40 grader er mye

Skrevet

4 uke sia vi fikk mmr vaksine. litt over 1 uke etterpå 40 i feber etter dag 1 m feber kom rode prikker over heile overkroppen. utslett varte ca 2 dager å feber ca 4 dager.hadde veldig dårlig allmentilstand.

Skrevet

Jeg ringte likesågodt legevakta for å høre med dem. De sa at dersom barnet har 39,5 eller mer i feber, så skal det gis febernedsettende. Han fikk det for en halv time siden og nå er han nede i 39. Stakkar liten :o(

De kunne ikke si med sikkerhet at det var MMR vaksinen som gjorde dette, siden det er mer enn 14 dager siden han fikk den. Men de sa vi må huske på den fjerde barnesykdommen. Så vi får se da..

Takk for svar forresten.

HI

Skrevet

Hei!

Har tvillinger som fikk MMR - vaksinen for 14dgr siden. De fikk også en runde med feber. Hun ene hadde 2dgr med feber. Meste på 39,5. Han andre fikk feber en dag med bare litt over 38. Begge var veldig slappe, sutrete, ingen matlyst i det hele tatt. Var også noen våkennetter i tillegg. Nå er de i fin form igjen. Matlysten er på tur tilbake og blid og fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...