Gå til innhold

Sykepenger/Svangerskapspenger???

Anbefalte innlegg

Er kjempefrustrert og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. .

Jeg er 13 uker gravid med nr 2 og er nå sykemeldt grunnet ekstrem kvalme. I forige svangerskap var det likt og varte i 9 mndr, og jeg er redd hvis det blir slik denne gangen og.

Jeg har jobbet som lærer de siste årene, men har vært sykemeldt siden januar i år grunnet psykososiale forhold på arb. plassen. Ble i august omplassert til en stall på en jordbrukskole der jeg trives godt, men utviklet alvårlig allergi mot høy og hester etter kort tid og har derfor vært sykemeldt siden september.Nå har jeg og kvalmen men håper jo den går over.

Det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre i forhold til at mine sykepengerettigheter går ut i februar, og jeg vil da ikke tjene opp rettigheter til permisjonen. . . Føler meg tvunget til å gå tilbake på jobb etter nyttår selvom jobben er både helseskadelig for meg, og jeg kanskje ikke er i sand til å utføre en særlig god jobb da jeg har hatt ett vekttap på 15 % som medfører at jeg er noe ute av form og kaster opp nesten hele dagen.

Det bekymrer meg og å håndtere store (noen uberegnelige) hester som kan sparke o.l under graviditeten. Stresset denne jobben medfører vil jo heller ikke hjelpe på kvalmen, og jeg orker ikke flere turer ut og inn av sykehuset.

Kan jeg ha rett på svangerskapspenger, og hvordan går jeg da frem for å få det. Har tatt det opp med legen og fått til svar at når jeg er så kvalm som jeg er, da er jeg syk og skal være sykemeldt, ikke søke svangerskapspenger.

Er så frustrert for om jeg er sykemeldt for lenge går jeg over på rehabilitering, og da blir det mye mindre penger, samt at de gjelder ikke som opptjening til fødselspenger.

Håper noen kan gi meg gode råd for jeg er ganske ute av meg om dagene.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139223342-sykepengersvangerskapspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...