ble mamma 1.juli 08 Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 her er det 7-8 måltider i døgnet, pluss 5-10 skjeer grøt i tillegg på formiddagen. fem måltider høres for meg lite ut, og så lite har aldri mi spist, men dette med mat må de vel nesten få styre selv, så om din baby ikke vil ha oftere, så er nok det helt normalt! får din grøt i tillegg? hvor mye? =)
aaha Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2008 ja ca 1 dl grøt to ganger om dagen, og så litt middag og frukt. funker så bra med 4 timer mellom hvert måltid, da er han mest fornøyd, gulper ikke, og det passer inn i søvnbehovet hans på dagen. Spiser til faste tider, og surver sjelden om mat før det. Men i følge helsesøstra så er vekta hans litt avflatende og han trenger mer mat.. Håper han får nok hvis jeg begynner med litt mer grøt/middag til hvert måltid, og kanskje noe til frokost og..
aaha Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2008 ...det går altså 4 timer mellom hvert måltid..
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 tror ikke jeg hadde bekymret meg når han får såpass med fast føde, og som du sier er han jo fornøyd, og det er jo det viktigste! dere er jo kjempeheldige om dere har en fast rutine!! =) men hvis han vil ha mer mat til noen av måltidene skader det sikkert ikke å gi han det ettersom det helsesøster sa...
KAS.81 har født:-) Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 jenta mi på 5 mnd spiser også 5 ganger om dagen. hun sover natten gjennom 13 timer i strekk så vi har litt hyppigere måltider på dagen ca 3 timer mellom hvert måltid. hun er kjempe fornøyd med dette og ligger akkurat på gj snittet på vekt. 08.00 flaske 200 ml mme 10.30 1 dl grøt + 100 ml mme 14.00 middag + vann og evt noe frukt 16.30 flaske 200 ml mme 18.30 1 dl grøt + 100 ml mme så våre spiser vel omtrent det samme og min helsesøster var hvertfall veldig fornøyd med dette.
tayni Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 gutten min på 4,5 mnd spiser 4 måltider om dagen (blir 5 med grøt da). ga han 5 før, men etter at han begynte å sove fra ca 7 til 6-7 uten mat så var 5 for mye. ble ikke ordentlig sulten til hver gang og gulpet utrolig mye. så nå er dagen ca sånn: 06-07: 220 ml mme 10-11: 220 ml mme 14-13: 220 ml mme ca 18: full porsjon med grøt 19: 180 ml mme er ikke alltid han drikker alt selvfølgelig. men det er ihvertfall det jeg lager til han. men grøten spiser han som regel opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå