Krysta-2nydeligesmå Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 For oss har reddningen vært Møllers jordbær trankapsler. Disse kaller vi for drops, og er kjempe stas for gutten vår å få, og han synes de er kjempe gode.... Står på pakken at de kan brukes fra 3 år, men vi startet vel når han var ca 2,5 år.. Lykke til
Iben guttemamma <3 Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Her i huset har jeg hatt problemer med å få største til å ta tran og sanasol... og jeg hadde prøvd ALT -uten hell. Men såå, fikk han prøve å drikke av flaska... altså av tuten.. Det funket kjempe bra! Nå er det plutselig gøy å få tran og sanasol. Får en slurk av hver flaske Han er 2,5 år.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Har gitt flytende EyeQ som har sitronsmak og Biovit fra 4-ukers alder og frøkna her elsker det. Det er nå hennes oppgave å hente det i kjøleskapet og finne skje i skuffen hver eneste dag. En oppgave hun gjør med glede. Tror at når barna selv får være en del av det som skjer, så blir det litt mer spennende:-)
_svana_ Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Hell tran på en skje, putt skje i barnemunn. Denne metoden fungerer veldig bra på mine to på to som har fått tran siden de var 6 uker gamle.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 Du kan også prøve Eskimo Kids tran som du får på helsekost butikk. Smaker tuttifrutti av den, går ned på høykant.
Fødemaskinen Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 Her går det i trankapsler med jordbærsmak. Det står fra 3 år på pakka, men tror det er for at de kan settes i halsen. Ellers får han sanasol innimellom, noe han først ikke ville ha. Men da han fikk se at jeg matet pappan med sanasol, ville han ha og. Moro å gjøre som vi gjør.
kreps32 Skrevet 9. desember 2008 #10 Skrevet 9. desember 2008 Tran med sitronsmak,så fyller eg skeia nesten full.Tar så og lager et "smørøye" i skeia med sana sol.Her klappes og jubles d når tranen kjem ut av kjøleskapet:)
samboer87 Skrevet 11. desember 2008 #11 Skrevet 11. desember 2008 beste tipset er å starte fra barnet skal ha tran da barnet er 6 uker gammel da er barnet vent til det og det er 0 problem. Min sønn elsker tran og passer til og med på at vi får i oss det.
lifa og Eline Skrevet 11. desember 2008 #12 Skrevet 11. desember 2008 ER ikke alltid det f7unker å gi barnet tran fra det er 5-6 uker. sSelv begynte jeg når snuppa var 6 uker og 3. dagen hadde hun lært å ikke åpne munn når hun skjønte det var tran ute og gikk, var totalt håpløst å få i henne mer. prøvde med jevne mellomrom og først når hun var over året begynte hun å like trana. Nå snart 3 år maser hun om mer når hun har fått sin tildelte skje med tran, og vui bruker vanlig møllers uten noe smakstilsetninger.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #13 Skrevet 14. desember 2008 Takk for enda flere tips! Nei funket ikke her å gi tran fra han var baby. Har kjøpt de derre kapslene med jordbærsmak og skulle smake selv, fysj!!! De var helt forferdelige. Mini brekker seg og spytter alt ut igjen. Hmmm, så jeg er like langt, hva gjør jeg?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #14 Skrevet 14. desember 2008 Jeg gir tran med en dråpe Sanasol oppi, og det elsker hun. Jeg har øvd litt med målesprøyte og sprøytet opp i skjeen sånn at det blir ca 80% dagsdose med tran og 20% dagsdose Sanasol, sånn at det ikke blir for mye vitaminer. Til å begynne med hadde jeg mer Sanasol og mindre tran, men jeg økte dosen tran sakte men sikkert. Vi prøvde også tran ved 6 uker... - helt håpløst!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #15 Skrevet 14. desember 2008 Annbefaler " Esikomo3", kjøpes på helsekosten. Inneholder omega 3 og omega 6.............
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #16 Skrevet 19. desember 2008 Min sønn får tran med litt sanasol i samme skje og etterpå bare sanasol i skjea. det går kjempe fint!
missy mamma til jonatan Skrevet 26. desember 2008 #17 Skrevet 26. desember 2008 har brukt fri flyt tyggekapsler med solbærsmak til minsten eg
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #18 Skrevet 27. desember 2008 På helsekosten får du tran med tutti frutti smak.
Philippa=) Skrevet 1. januar 2009 #19 Skrevet 1. januar 2009 Jeg er medlem i "shine", og der kjøper jeg nukleomega, omega 3, men som kapsel. jeg åpner kapselen å gir det til jenta mi på snart 2. hun synes det er spennende å få pulver-kapsel=) det smaker tørrfisk. de er veldig bra, de tas raskere å bedre opp i kroppen når det er pulver. gir det også til jenta mi på 5 mnd, men bare halve kapselen. vil du bli medlem så ta kontakt på mailen min her inne. de har veldig mange gode produkt, som en og kan bruke på små barn. blåbærte for oppkast/diare- syken, funker veldig bra. produktene er gmp- stemplet.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #20 Skrevet 3. januar 2009 0 problem å få eldsten til å ta tran. gir den orginale møllers. glemmer jeg tran til kveldsen minner hu meg på det. snuppa på 8 uker er det verre med. ho hater det. nekter å svelge så føles ut som om jeg kveler ungen. :s prøver igjenn om noen mnd tror jeg
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #21 Skrevet 3. januar 2009 Takk for utrolig mange gode tips ) Kjempe gøy at så mange ønsker å hjelpe, tror det er mange mammaer her som er opptatt av sunnhet og helse for barna sine! Nå har jeg kjøpt den med tuttifrutti smak til mini. Han får løfte om svisker etter at han har tatt tranen, han elsker svisker ;o) Funker som bare det ))) Takk igjen til alle sammen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå