Gå til innhold

å sette inn Venflon

Anbefalte innlegg

jeg skal ta keisersnitt i begynnelsen av februar....Og nå kommer det jeg gruer til...Ikke selve keisersnittet og smertene etterpå.men å sette inn venflon...........Gjorde det da jeg fødde vaginalt også og det er helt for jævlig vondt synes jeg.........Og nå har jeg hørt at vi må ha i begge håndleddene ved keisersnitt....Stemmer.det.......

HJELP....;-))

astrid 46....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139222596-%C3%A5-sette-inn-venflon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer nok det, desverre.

Men på apoteket selger de noe som heter Embla plaster, det er noe de bruker på barn, når de legger veneflon. De virker lokalbedøvende, skal sitte på i en time før de stikker. Det virker på voksne og, men de mener vel at vi ikke har behov for smertelindring før de stikker, men det er helt pyton. Er ganske dyre, men det spiller vel ingen rolle. Tror det er 150 kr for to.

Jeg fikk kun veneflon i en hånd! Jeg spurte etter emla-plaster kvelden før ks, for da hadde jeg en forbredende samtale + blodprøver på sykehuset, før jeg dro hjem å la meg. (Like greit å få de gratis istedenfor å måtte betale 150 kr for de på apoteket).

Jeg satte på plastrene når jeg stod opp samme dag som ks, og fjernet de rett før de skulle stikke. merket ingenting!

Veneflonen var jo bare bagatell i forhold til luftsmertene jeg fikk i skuldrene! 1 dag etter inngrepet.

Ønsker deg masse lykke til i februar!

gled deg!

Jeg hadde faktisk tre venefloner, jeg... Men det var ikke spesielt vondt å få satt dem, synes jeg. For å være ærlig, må jeg bare si meg enig i foregående innlegg - å få satt et par venefloner er småtteri i forhold til selve ks og tiden etterpå! Ikke bruk energien din på å være redd for veneflonene, prøv å tenke positivt i stedet. :) Jeg vil også anbefale deg å si til den som setter veneflon at du er redd for det.

Annonse

Ja det er vondt, men det er jo over på 1 sekund.. Har hatt to og tre venfloner på mine ks, og jeg synes det er så mye annet å fokusere på når jeg ligger der at de bare må stikke meg så mye de vil..

Lykke til da! Det går nok helt sikkert veldig bra ja..

=)

• 4 uker senere...

På grunn av andre ting, så får jeg satt inn venflon gjennomsnittlig et halvt dusin ganger i året. (Lungesykdom der IV fra tid til annen blir helt nødvendig). Det er veldig stor forskjell på hvor trenet personellet er. På steder der dette tydeligvis ikke gjøres rutinemessig og ofte, kan jeg av og til merke at de som skal sette den, er nervøse. Det har skjedd meg noen ganger. Men aldri på en sykehusavdeling.

De gjør det flere ganger om dagen. Det er så profft gjort at man ikke kjenner det. (Og jeg har til alt overmål håpløse årer som hopper og ruller og spretter rundt omkring).

Kjøp plaster hvis du er redd. Hvis det er noen trøst, ville jeg aldri ha brukt en krone på det en gang. Å sette inn en venflon - på en SYKEHUSAVDELING - er helt greit. Og jeg har endel år med erfaring med det nå.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...