Edelweis Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 jenta mi på 4 mnd bæsjer hele dagen. sånn sur gul bæsj som lukter surt å ille. hva kan være grunnen til det? hu har gjort det i over ei uke nå. å rumpa er så sår at jeg vet ikke mine arme råd. hu ligger og lufttørker, etterpå har jeg på potetmel eller sebamed stellekrem. men hu bæsjer jo igjenn etter kanskje 10 minutter.hu får mme, type hipp og vi startet med grøt i går. det eneste jeg tror kan være årsaken er at vi var på kontrastrøntgen for nyrene hennes forrige tirsdag, å det ble slik etter den undersøkelsen. hu har for trangt nyrebekken, så den vesken hu får i seg bruker laaaang tid på å komme seg ned til urinblæra. kan det være kontrastveska som er så sterk som enda holder på å komme? eller? det går jo så mye bleier og ikke minst, det at vi ikke kan dra noen plass. vil jo ikke at hu skal sitte med bæsj så lenge. men om natta så må jeg være erlig å si at jeg ikke er opp hver halvtime for å skifte bleie altså, og ellers når hu sover på dagen, da får hu bare sove.
Tante Gustava Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Vask stumpen med mesoft og vann, hold deg unna vaskeservietter. Ta evt en dråpe olje på mesoften. Lufttørk. Smør den såre stumpen med inotyol salve som du får kjøpt på apoteket. Når den er fin igjen så forebygger du fint såre romper med med sinksalve. Liker best silulen eller weleda sin. Og selvfølgelig, skifte bleie ofte. Her har vi hatt storforbruk på bleier den siste uka, mistenker at det er flere tenner på vei...
Edelweis Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2008 ja, jeg tenkte jo tenner først da, men hu er jo bare 4 mnd. og ikke kjenner jeg noe til tannen heller. men det kan ikke være at hu reagere på noe? i mme ellerno? jeg må vel dra å kjøpe mesoft i morgen da, er tom nå, har brukt vanlig vaskekluter med vann jeg da. helst vil jeg at hu skal slutte å bæsje sånn.. hehe
simba>>>3gutter Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Når gutta min har vært såre har jeg skyllet rompa under springen på badet og lufttørket godt. Og lagt de ligge uten bleie lenge oppå ett håndkle eller noe annet som det ikke er farlig om det kommer bæsj på. Når jeg har satt på bleie har jeg smurt godt inn med inityol. Ikke bruk såpe eller andre remedier på rompa hvis du ikke abselutt må.
Lene72 Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har mye av det samme problemet. Gutten min bæsjer ca 4-5 ganger om dagen. HS sa at det var mye magevirus som gikk, men det er mulig det bare er en reaksjon på maisgrøt.
lillegullet*10/10/08 Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Uff... stakkars liten. Jeg vil anbefale mersoft med vann, lufttørke og bruke inityol salve( den virker utrolig godt, bedre enn sink). Lykke til..
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Min gutt sliter med det samme om dagen, han er så sår så sår, hyler når jeg prøver å ta vekk bæsjen uansett hvordan jeg gjør det, bare jeg blåser på stumpen hans, hyler han. Er denne inityol salven å få kjøpt på apoteket? Vet ikke engang hva mersoft er jeg da... *flau*
Edelweis Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2008 tusen takk for gode tips alle sammen. mesoft er sterile kompresser du får kjøpt i pakker på 100 stk til en billig penge på apoteket og disse passer perfekt som vaskeservietter. bare væter dem med litt vann og ready to go=) jeg har ikke prøvd den inityol salven, men må vel skaffe meg den da. tidligere har jeg brukt tyroler hudsalve fra helsekosten også, den funket som bare det på førstemann. og da brukte jeg hårføner til å tørke med. det funket bra på førstemann. men hu nr 2 besjer jo hele tida. vi har jo nettop skifta bleie, når hu har bæsja igjenn. den er lysegul å lukter kjempe surt:/
mastermind Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Snuppa her var utrooooolig sår for en stund siden og jeg smurte og styra. Lufttørka og kava. Fikk råd her inne om å slutte og smøre. Lufttørke, og helle mye potetmel over det såre området. Det tok jammen knekken på det. Tok litt tid, men forbedring fra dag til dag. Med salve ble det bare verre.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 ja prøv potetmel. det funker som bare det. det blir fort borte da. man ser stor forandring allerede dagen etter. ihvertfall på mine barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå