Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Ingen av dele er vell strengt tatt sundt men det må jo være litt likere og drikke den brusen man lager selv med soda stream? Eller forsvinner alle mineraler fra vannet når man tilsetter kylsyren? Hehe, sikkert dumt spørsmål men her hjemme drikkes det litt vell mye brus egentlig. Jeg og samboer drikker vell ca 1/2 l brus vær.
Mikroline Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Vanlig vann fra springen har ingen næringsmessig verdi, så om du tilsetter kullsyre eller ikke spiller ingen rolle i forhold til hvor sunt det er. Det er uansett ikke kullsyren som gjør at brus er usunt, men den store mengden sukker/søtningsmiddel, pluss eventuelle fargestoffer og tilsetningsstoffer. I tillegg er syreinnholdet stort i brus, noe som er veldig usunt for tennene, men dette gjelder selvfølgelig også juice og saft. Jeg vet ikke hvordan man lager soda stream brus, men hvis det innebærer å ta vann fra sin egen spring og blande med sukker og aroma, for så å tilsette kullsyre, tror jeg neppe dette er noe sunnere enn å kjøpe på butikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå