Gjest Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Hva er best? Sikkert et utrolig kjedelig spørsmål, men jeg lurer så fælt, hehe:) Jeg jobbet i barnehage for noen år siden, og likte alltid Libero sine bleier best.. Lurer på om det fortsatt er sånn, eller om Pampers har skjerpet seg og ikke lukter så gyselig lenger, og har en rar konsistens i det hele tatt...? Vurderer også slike tøybleier jeg ser det er mye snakk om for tiden, men spørs om jeg får samboer med på den ideen.. han syns det virker så ekkelt og upraktisk å drive å vaske disse bleiene, uansett hva jeg sier..hehe:)
Yo&La+spire Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 For oss er toybleier helt klart best:) Vi begynte pga miljoet, men ser mange andre fordeler naa....For det forste er det lettere. De vaskes sammen med haandkler osv saa mer vask er det egentlig ikke, fyller bare opp maskina litt mer. Slipper aa handle bleier hele tiden og gaa ut med bosset hver dag. For det andre lukter de mindre, baade naar de er paa og fordi du slipper lukten i bosset etterpaa (baesj i bosset paa kjokkenet synes eg er ekkelt!) Og saa er de fine aa se paa;) Masse ulike farger og monster! Snuppa elsker de;) Og de er like enkle aa skifte som engangs, saa det er ikke noe problem hverken for oss eller bhg. Sambo var vel ikke den mest ivrige i starten han heller, men eg kjopte inn, og naar han saag at det var like enkelt saa ble han med:) De venner seg til det mennene ogsaa;)
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Takk for svar:) har lest lit ther inne nå, på det du og noen andre har skrevet, og jeg må si jeg virkelig har lyst å prøve tøybleier til tuppa vår når hun kommer! jeg skal nok prøve å overtale samboer litt mer, hehe:) Virker jo utrolig greit, og ikke minst økonomisk, OG mer naturvennlig, med tanke på all den plasten det fins i engangsbleier..fysj..! Og når jeg så et poeng ei (ingefær tror jeg det var) kom med: Ville du likt å gå med bind kontinuerlig i to-tre år? skjønner jeg VIRKELIG hva hun mener med at tøybleier må være mye bedre for de søte små Så, takk for informasjon! Skal nok lese mer her inne, og regner med jeg ser fler innlegg fra deg, hehe:)
Yo&La+spire Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Vil anbefale deg aa melde deg inn paa toybleieforumet paa tettinntil.no, der faar du masse hjelp og inspirasjon! Du kan ogsaa kjoepe bleier brukt der (mange som selger nye bleier ogsaa fordi de ikke passet for deres barn) saa kan du proeve ut ulike uten aa bruke mye penger, og selge de igjen visst de ikke passer saa bra.... Til nyfodte er nok prefolds eller brettebleier det beste mener mange, og de faar du jo billig paa jysk, osv (vanlige gulpekluter;) Saa trenger du bare noen ullbukser eller pul-trekk utenpaa. Vi bruker som sagt lommebleier, som er litt enklere naar babyen begynner aa bevege mye paa seg;)
pingu-72 Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Av pampers og Libero ville jeg absolutt valgt Libero siden de er uten lotion! Men tøybleier er ikke så tidskrevende eller vanskelig som mange anti-tøybleiebrukere vil ha det til, så jeg vil absolutt anbefale å prøve :-)
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Det er lotion i pampers ja? sikkert det som gjorde de bleiene så fryktelig ekle i barnehagen, hehe husker at det som er inni, klumpet seg noe veldig, og det luktet surt og fælt.. blærk! heller mot libero jeg ja:) må jo selvsagt prøve meg fram, kanskje det faktisk er pampers som er tingen når alt kommert il alt! eller kanskje det er tøybleier som er tingen? vi har tenkt å prøve tøybleier når tulla blir noen måneder iallefall, så blir spennende det:)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 Synes pampers sine bleier er perfekte tl gutten vår. De er letter enn libero synes jeg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå