Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Må bare få ut litt stim her, for samboern er ikke akkurat tidenes mest forståelsesfulle når det kommer til sånne ting. Hadde en skikkelig teit diskusjon med svigersøstern i går kveld. Det går vannkopper i barnehagen til ungene hennes. Eldstemann der har allerede hatt det, og nå venter de bare på at yngstemann skal få det også. I den forbindelse spurte jeg lege og hs om det var farlig for snuppa (på 6,5 uke) å være sammen med dem nå. De mente begge to at det var helt unødvendig å utsette henne for den smitten så lenge hun er så liten og sa at de frarådet å ha kontakt med søskenbarna i denne perioden. Nå har det seg sånn at vi må i en bursdag sammen med dem på lørdag, og yngsten der har jo enda ikke blitt dårlig. Jeg sa derfor at vi får forsøke og holde henne litt unna snuppa her da, tilfelle hun er smittefarlig. Da fikk jeg beskjed fra svigersøster om at jeg var hysterisk og at det ikke går an å isolere henne fra sånt. Dersom hun hadde hatt storesøsken måtte vi jo bare hatt de sammen, og dessuten er det smitte rundt om på kjøpesentre osv. Jeg svarte da at, selvsagt er det smitte rundt om, men det er forskjell på det og å bevisst utsette henne for smitte. Svigersøster mener også at dette ikke er noe problem i og med at yngsten ikke er blitt syk. MEN de er jo mest smittefarlige 2-3 dager før utslettene bryter ut!! Så det vet hun jo faktisk ingenting om enda... Grrr... Nå stoler jeg ikke på at hun kommer til å si det heller om hun merker at noe er på gang før lørdag Kjenner at jeg blir mektig irritert når folk kaller meg hysterisk fordi jeg hører på det lege og hs sier! Men vi får dra i bursdagen på lørdag, og hvis noen forsøker å sette de to barna sammen kommer jeg til å si klart og tydelig fra! Så får folk heller bare bli sure...
anette&tutta mari :) Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Gjør som du vil:) Jeg ville ikke utsatt snuppa mi for smittefare når hun er så liten. Smitte på kjøpesentre?? Er ikke vavvkopper dråpesmittsomt? Får ikke det av å shoppe nei Bli hjemme du, du trenger vel ikke dra??
Erisa* Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Heisann! Forstår godt at du blir frustrert! Det er faktisk du som er mammaen, og du har naturligvis et ønske om å beskytte barnet ditt! Når det er sagt: Hvis du har hatt vannkopper før, har fremdeles babyen din en del av dine antistoffer mot vannkopper i kroppen, så da vil det ikke være så farlig. Men jeg ville nok gjort som deg, vært litt forsiktig i selskapet. Det er du som er mamman, det er du som kan passe best på. Lykke til!
Gjest mphs Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Når ungen din er bare 6,5 uker er det vel ingen som"setter" den sammen med noen, det er det du eller faren som må ha kontrol lpå. Det er vanlig at andre unger gjerne vil hilse på babyer så om du er så engstelig som det virker er det nok det beste at dere holder dere hjemme. Det med søsken er sant, men jeg er likevel glad for at storesøster fikk og ble ferdig med vannkoppene før jeg fødte lillepia.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2008 Det er vel relativt vanlig at andre vil holde babyen når man er på besøk, og da kan de jo sette seg sammen med den andre ungen. Det skjer jo både titt og ofte, sånt gjør jeg jo selv. Barna syns jo også at det er moro med babyer. Når det er sagt så er jeg ikke spesielt engstelig av meg nei, bare hører på det helsepersonell sier. Vi kommer jo til å dra dit på lørdag, for antageligvis er snuppa mi beskytta i og med at hun ammes. Men jeg kommer altså til å holde henne unna søskenbarnet sitt. Takk for støtte! Fint å ha forumet til å få ut litt irritasjon innimellom
bønni Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Du er vel ikke hysterisk selv om du vil beskytte den lille jenta mot smitte når du vet det er noe på gang. Hun er jo så liten ennå, skulle tro det var best å unngå infeksjoner om man kan. De blir jo fort mer robuste ettersom de vokser til. Vi har vært mye på besøk hos barnehagebarn, og når de er snørrete og småpjuske så har da foreldrene deres selv passet på at de ikke er i nærkontakt med min lille snus, det synes jeg er alminnelig folkeskikk... :-) Lykke til i bursdag - håper det blir koselig og at sure miner er glemt!
Tigerbabe Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Jeg ville garantert holdt mitt spedbarn unna smittsomme barn med vannkopper, og jeg er ikke en hysterisk person. Vannkopper kan hun få senere, ikke noe poeng i at en baby på 6 uker skal ha vannkopper. Man blir jo t.o.m rådet til å holde baby unna forkjølede personer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå