Gå til innhold

Føler meg ond, ond, ond!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har eksem, ikke væskende røde partier som jeg leser om, men tørr hud og tydelig kløe. Fikk beskjed på 3mnd kontroll om å prøve med fete kremer i første omgang. Det funket greit noen dager, men mandag begynte sirkuset. Jenta illskrek hele kvelden, sovnet av utmattelse etter noen timer. Samme gjentok seg dagen etter. Hun gnir og gnukker seg i ansiktet, over øyne og ører.

I dag var vi hos barnelege, og han tok bare en titt på hennes oppklorte ansikt og skrev ut resept på mild kortisonkrem og phenamin. (dette er en dyktig barnelege altså) Phenamin skulle hun få 1,25ml morgen og kveld. Ga henne en dose i 10:30 da vi kom hjem, men bare 1 ml siden det var såpass langt på dag. Og hun sover...sover og sover, og det er ikke likt henne. Har vel sovet i 3 timer snart, sovnet på trilletur og pleier våkne når vogna stopper. Kjenner at klumpen vokser i magen min, føler at jeg har dopet ungen min :( :( :(

Kommer nok til å prøve å gi kun om kvelden, men skal snakke med legen min når jeg kommer hjem om hun kan få feks zyrtec mix eller noe...phenamin er vel sterke saker?? Kjenner meg som en råtten mor nå. Men jeg ville jo bare hjelpe henne med kløen. Det gjenstår enda å se i kveld om det hjelper mot kløen da...

Vet ikke helt hva jeg ville med dette, bare lufte tankene mine kanskje... Gode, søte jenta mi.

Skrevet

Lillegutt fikk phenamin når han hadde vannkopper, han er 7 mnd, og ble ikke "slått ut" sånn som du beskriver...

Det kan jo hende at den lille jenta di ikke er dopet som du skriver, men at hun faktisk ikke klør og dermed endelig får sovet uforstyrret uten å bli plaget av kløen da:o)

De blir litt trøtte av phenamin, men det vil hun sansynligvis bli av antihistaminer generelt...

Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet jeg, men være glad for at jenta di får sove utan å være plaget av kløe, og tenke at du faktisk er en god mor, som dro til en barnelege, slik at hun kunne få hjelp mot eksemen sin!!!!! nemlig;o)

Skrevet

Ja jeg har tenkt tanken selv, om hun kanskje sover rolig nå fordi hun ikke klør. Men det er om kvelden hun illskriker, så vi får se i kveld :) Spent.

Det er rart hvor sår jeg blir når det kommer til jenta mi. Jeg elsker henne over alt på denne jord, får nesten dårlig samvittighet over å kose meg mens hun sover...(ja jeg er rar *ler*) Jeg ønsker jo å være sammen med henne, men trenger litt alenetid også.

Hvis dette kan hjelpe mot kløen hennes er det jo fantastisk. Vil jo at hun skal ha det bra på alle måter. Men jeg kjenner jeg trenger mer info om denne medisinen, om hvor lenge man kan bruke den, bivirkninger osv. Skal ta en prat med legen min jeg.

Takk for fint svar!

Skrevet

:o)

ingenting er vel bedre enn at jente di får seg en god-kløfri-hvil, og mammaer fortjener også et pust i bakken vet du!!!

føler jeg er litt roligere med andremann her, men jeg kjenner absolutt igjen det du skriver fra jeg gikk hjemme med storesøster her;o)

få litt mer info av legen din du, og lykke til i kveld!!!

Skrevet

Heisann!

Forstår godt at det føles fælt å se barnet så sløvt pga medisiner. Phenamin er veldig sløvende for en liten en (selv om ikke alle reagerer likt), men grunnen til at legen gir det, er at det er et gammelt og velkjent legemiddel, slik at vi ikke tror det er grunn for å frykte alvorlige bivirkninger for den lille. Men det fungerer jo også som sovemedisin...

Syns det høres lurt ut å ringe til legen og snakke med ham om du heller kan gi zyrtec, som vil gjøre samme nytten, men uten bedøvelsen. Men snakk med legen først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...