Somy Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Hvordan vet dere at det er riktig temp på vannet? Leste på nettet av vannet sku være 70grader (nye retningslinjer fra 2007) når pulveret skal blandes ut. Småen sliter en del med luft, og det kan gå både 2 og 3 dager mellom hver avføring. Han får maltekstrakt, men ser ikke ut som om det hjelper noe særlig :o/ Vi bruker NaN-mme. Kan vi lage til flasker om morningen så vi lagrer i kjøleskapet og bruker utover dagen, eller skal det lages nytt til hvert måltid? Har litt mm (ca.200ml pr dag) som jeg pleier å blande oppi flaskene med mme, går dette an eller bør den ikke blandes? Trenger sårt hjelp, så vi ikke påfører småen mer ubehag.
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Kan prøve å svare deg på noe hvertfall! Jeg koker opp vann og har det oppi noen flasker så jeg har litt utover dagen. Setter de inn i kjøleskapet.(pga at bakterier vokser fortere i rom temperatur) Varmer opp igjen vannet i micro og har i pulver.Noen ganger har jeg varmt vann på termos og blander til riktig temp. Har faktisk ikke visst at vannet bør være 70grader. Men har gjort det på denne måten i 4,5mnd nå! Brukte nan mme i begynnelsen, men byttet til Hipp mme. Da ble snuppa mye bedre i magen og har avføring hver dag! Gikk flere dager i mellom med nan. (også med malt i) Hun gulper også mindre! Det er heller ikke noe problem å blande mm og mme, Det gjorde vi i 12uker. Lykke til:)
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Vil anbefale å bytte merke på mme, prøv HIPP, veldig mange sier det hjelper på magen. Min gutt hadde aldri mageproblemer, vi byttet til HIPP for å se om det hjalp på gulpinga. Jeg har blandet ved ca 70 grader hele veien. Jeg gjør sånn til f.eks 180 ml. Kokt vann til 80 ml Fyller på med kaldt vann til ca. 120 Tar i pulver og rister Fyller så opp til 180 ml med kaldt vann Har aldri laget ferdig flasker, kun laget fersk på måten ovenfor ved å blande kaldt og varmt vann. Det er hva de anbefaler. Går veldig raskt når man kommer inn i det. Hadde alltid kokt vann i flaske i kjøleskapet, termos med kokt vann, og ferdig oppmålt pulver i sånn Avent beholder med tre rom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå