Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår på 16 mnd har nå hostet over lengre tid på natta, vi bruker ofte opptil halvanne time på å roe henne og få henne til å sove igjen. I tilleggg spiser hun veldig lite, tidligere var hun altetende, og nå kaster hun asjetten i gulvet og smeller glasset i veggen. Dagsformen hennes er bra, men hun har spst lite i fem dager og vi begynner å bli sitne. Hun har slimhoste og brekker seg nesten, får ingen hjelp hos legen, (det er jo på dagtid og da er hun stort sett helt bra),bare reseptfri hostesaft, fått henvisning til astmalege, men ingen time ennå. Vondt å se at hun har det så vondt, og sliten blir hun også. Slimet går jo ingen vei, bare sirkulerer i kroppen. Vil ikke virke som en overhysterisk mor, men nå begynner jeg å bli bekymra. Noen som har tips og råd, gjerne med noe mat som er lett å få ned. Hun spiser litt yoghurt iallefall...

Skrevet

jenta mi begynte å hoste slik som du beskriver i september, da var hun 16mnd... det var i sammenheng med barnehagestart... det kan jo være tilfeldig.. menmen...

først prøvde jeg hostesaft fra apotek.. reseptfri.. men den hjalp ingenting. så fikk jeg efedrin hos legen, den hjalp hvis jeg tok full kur. men kunne jo ikke gå på den hver dag, så etter en ukes kur kom hosten tilbake... like gale...

hunn hostet hele nettene, brakk seg og hadde liten matlyst.. ellers var hun frisk og rask...

så fikk jeg astmamedisiner... legen mener det er luftveisinfeksjoner, og det behandles med astmamedisiner... legen mener hun trenger det denne høst/vinter og at hun antakelig ikke trenger den i vår/sommer. så fikk vi se neste høst... dette er noe de vokser fra seg, og er ikke en vanlig astma...

først fikk jeg bare ventoline inhaleringspray, den dempet hosten mye, men ikke helt. etterpå fikk jeg flutid og da forsvant hosten og hun sover bedre om nettene...

hun sov hos besteforeldrene i helga, og da ble ikke denne medisinen helt fult opp... og hosten kom tilbake med engang...

så medisinen virker...;-)

jeg fikk medisinen hos vanlig lege.... men d kan jo være greit å gå til en spesialist...

jenta mi spiser mye yoghurt, frokostblanding, elsker nudler og havregrøt.

Skrevet

Takk for gode råd, lurer litt på om det er astma, det ligger til begge sider av familien, men regner ikke med å få time før jul. Skal prøve å "lure" i henne litt nudler eller pasta, det pleier å gå ned, men i det siste er det ingenting som frister, heller ikke i bhg. Skal også prøve å være flinkere med støvsugeren inne på rommet hennes, og ha det kjølig, for hun er kjempetett i nesa om natta, og det hjelper jo ikke akkurat mot hosten.

Skrevet

husk at man kan bli enda mer slimete av melk og melkeprodukter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...