Gå til innhold

tror jeg vi ha hjemmefødsel

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er en jente på 26 år som venter mit tredje barn i begynnelsen av mars. jeg har tenkt en masse på det å føde hjemme med nr tre, på grun av at det har gått så greit med de to andre fødslene. snakket en del med min faste jordmor om dette( hun er normalt ikke med på planlagte hjemmefødsler) men hun sa hun kanksje kunne tenkt seg å gjort dette sammen med meg. vi skulle snakke litt mere om dette på nyåret.

jeg har veldig lyst til å prøve dette!

Noen som kan komme med gode erfaringer eller gode råd til hvordan det er best å gjøre det hjemme??

Mona

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139221256-tror-jeg-vi-ha-hjemmef%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg gleder meg til min nr 3, og min første hjemmefødsel i slutten av januar. Jordmor har vært på to hjemmebesøk, nå er det bare å sanke sammen alt utstyr jeg trenger. Det er egentlig ikke så mye, og du får sikkert en liste av jordmoren din. Jordmor er en sterk og intelligent kvinne, akkurat som meg. Jeg føler meg trygg og sett. Hun vil aldri overprøve meg, hvis jeg skulle føle at noe er galt med barnet eller underveis i fødselen.

Alt av oppfølgning skal skje i hjemmet, jordmor blir så lenge vi ønsker etter fødsel, og kommer tilbake neste dag. Så kommer det en erfaren lege hjem, og til slutt kommer jordmor tilbake og ordner Føllings-test.

Jeg skal bare føde og være tilstede for tre barn, og nyte hvert et sekund. Jeg kjenner en deilig ro, og stor trygghet i valget. Instinktene mine er helt samkjørt med ny forskning. Det ER tryggere å føde hjemme, ihvertfall for slike som oss.

hei! takk for fint innlegg:) føler det slik som deg jeg også ja! har ikke ordnet med noe liste enda, men vi skulle ta opp dette i januar..

vi ble enige om at vi skulle ta dette slik som det kom, følte noen av oss at vi skulle dra på sykehus, så dro vi. 30 min å kjøre for vår del.'

jeg ønsker å få litt mer ro i rundt det å føde, har vært det på sykehuset med de to første også men, det blir litt mer spesielt å få være hjemme i vante omgivelser, du føler deg liksom litt mer syk på sykehuset.

eneste som jeg synes er synd, er alle de som ikke kan respektere at noen har tatt et valg på hjemmefødsel, hvis de er uenig i dette temaet så kan de holde igjenn. jeg aksepterer at de bare vil på sykehus:)

kan du ikke legge inn et innlegg her når du har født da?

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...