★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 sporer litt av her men lurte på om det var noen av dere her inne som er fra bergen?)hvor gamle er dere evt?selv er jeg 28:o) ønsker alle lykke til!!
*Babyønske* Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Hei hei... Jeg er 23 er fra bergen..prøvd i 12 mnd og har akkurat søkt om prøverør... Masse lykke til )
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2008 hei hei:) prøverør ja...går den veien for oss også.fått pergo kur men uten virkning så er prøverør neste steg...skal ikke være lett for alle dette babyprosjektet det skal no være helt sikkert!! er det lang vente tid i bergen da?vi har prøvd i over ett år nå..med litt humper i veien som tette eggledere og en smule trege svømmere... lykket til til deg også!!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Jeg bor i Bergen :-) Er 32 år imorra og skal igang med mitt andre forsøk på Haukeland etter jul. Begynner på medisiner 12 januar.
*Babyønske* Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Hvor lenge ventet du på forsøket??? ) *utolmodig*
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2008 gratulerer med dagen i dag da!! da har du jo noe å se fram mot du nå da...håper inderlig det funker på andre forsøket ditt!! det har du fortjent!!:)lykke til!! måtte du stå lenge i kø??
kirsty*2barnsmamma Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 Takker :-) Venta bare i 3 mnd på forsamtale, det går ganske kjapt unna. Søkte i slutten av januar 2007 og var på forsamtale i april 2007. Jeg ble gravid februar 2007 men mista (sa nummer 3), og de ville jeg skulle vente 1 år for å se om jeg klarte det igjen på egenhånd. Det gjorde jeg ikke, så jeg ringte på igjen i januar 2008, og begynte på medisiner i mars. Så gikk fort når jeg kom igang da. Hadde et avbrutt forsøk så skulle igang igjen egentlig i sept, men det orket jeg ikke, så jeg utsatte det. Blir spennende å komme igang igjen nå :-) Hvor ligger dere i prosessen?
*Babyønske* Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Oki...Godt å høre at du ikke ventet så lenge... Vi sendte søknaden for 2uker siden...Så no er det bare å vente...Sliter veldig jeg, syntes denne tiden definnitivt har vært verst...Vårt problem er at han har redusert antall spermier...Så hååååper vi får det til med litt hjelp... Masse lykke til...Klem fra meg
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. desember 2008 vi har ikke søkt enda men siste pergo kur denne mnd så ble prøverør neste sa gyn damen min.men er det sånn at man ikke kan søke før ma har hatt samme adresse i to år??mener å ha hørt det.min mann pendlet en god stund så han beholdt sin gamle adresse helt til han flyttet hjem for godt...dvs at vi bare har hatt samme adresse i ett år:(hvilke gyn har dere da?
*Babyønske* Skrevet 10. desember 2008 #10 Skrevet 10. desember 2008 Jo jeg mener det er noe sånn....2 år altså..Vet ikke hvor strenge de er da men... Jeg går på volvat...Trives veldig godt der...Kjenner denne prosessen vi er gjennom sliter på forholdet for tiden..Hååper det snart går seg til.. Masse lykke til...Klem fra meg
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. desember 2008 jaja får vel smøre oss med en god dose tålmodighet vi da om vi ikke kan søke før om ett år! er vi fantastisk heldig så klarer vi det i mellom tiden men beynner for alvor å tvile veldig på akkurat det:( kan godt forstå prosessen er slitsomt for forholde og psyken for den del..merker det allerede nå...... men vi får holde motet oppe..ikke så mye annet å gjøre. lykketil til deg også!prøve å holde hverandre oppdatert da;)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 12. desember 2008 #12 Skrevet 12. desember 2008 2 år? Den regelen har ikke jeg hørt om da. Vi har flytta masse, og hadde ikke bodd to år på samme adresse da vi begynte. Og vi hadde ikke bodd i Norge i mere enn 1,5 år da vi søkte første gangen. Jeg gikk selv på volvat før, veldig fornøyd. Men etter 2 år uten resultat ville jeg skifte bare for å få et nytt synspunkt på ting. Ikke noe imot volvat. Jeg har nå funnet den mest fantastiske gynekologen ever, ja han er virkelig et gullfunn. Mange ufrivillig barnløse som går der nå, han har blitt veldig anbefalt av oss som er på forskjellige sliterforum rundt om kring. Han holder til på sentrumslegene (på togstasjonen) og heter Jan Helge Mortensen.
*Babyønske* Skrevet 13. desember 2008 #13 Skrevet 13. desember 2008 Ja da har jeg fått brev fra kk på haukeland.. Der står det at de har motatt søknaden og at det fortiden er ventetid på 3mnd til forsamtale og 3 mnd etter det til forsøket ( Uff det er jo 6mnd tilsammen det.....Mister snart motet her....
kirsty*2barnsmamma Skrevet 13. desember 2008 #14 Skrevet 13. desember 2008 Men er jo mange som kommer raskere til. Noen ganger har de avbestillinger, og da er du igang før du rekker å si kake hehe. Jeg syns det hele gikk litt raskt. På forsamtalen legger de opp opplegget utifra din syklus. Så om syklusen er noen lunde regelmessig, og de har kapasitet kommer du raskt igang. Lykke til da!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 25. desember 2008 #15 Skrevet 25. desember 2008 Hei dere, Ser at denne tråden er gammel, men jeg hiver meg på. Jeg er også fra Bergen. Er 35 år og vet ikke en gang om jeg kan kalles "sliter" da FSH-nivået mitt er på 22,6, altså så er jeg i en tidlig overgangsalder. Jeg fikk vite det endelig den 12. desember og har inntil da, vært ganske så "tøff i trynet" og tenkt: "Dette skal jeg takle, jeg har da så mye annet å være glad for! Jeg har en sønn på 13,5 år, en mann (som også er faren til barnet) som elsker meg og vi har det veldig bra." MEN så, helt plutselig, har tristheten kommet. I ene øyeblikket kan jeg være helt normal og så plutselig blir jeg overmannet av tristhet og vil bare være i fred og gråte. Jeg trodde jo dette ville bli bedre og ikke verre...??? Innimllom tenker jeg også at jeg ikke kan gi helt opp, men er redd jeg bare skal lure meg selv da. Sitter og leser om at andre har klart det, med høyere FSH-nivå enn meg, og så begynner jeg å håpe og ikke minst, å tvile på det legen har sagt. Bl.a. synes jeg det er litt rart at han kunne konkludere med for tidlig overgangsalder etter bare en FSH-prøve. Etter å ha lest på nettet, har jeg jo skjønt at jeg bør ta flere prøver fordi FSH-nivået kan variere ganske mye fra syklus til syklus? Ikke vet jeg... På den andre siden, så hsr jeg jo også lest at sjansene er minimale og at man ikke en gang får IVF med mine dårlige egg, så legen er nok ikke helt ute... Oj, dette ble langt og mye babbel. Sorry.... God jul! :-D klem
kirsty*2barnsmamma Skrevet 26. desember 2008 #16 Skrevet 26. desember 2008 God jul allesammen! Lykke til med forsøkene, håper dere lykkes. 2009 er sliternes år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå