Gå til innhold

nei og nei...der brast lykken :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

ok....det er jo sånn jeg har det, men er nærmest umulig å spå, når symptomene liksom er det samme!

ja det er heeelt merkelig synes jeg! og krysset var så sterkt og blått, tok vare på testen og det er der enda også... det hadde vært mer naturlig at det minket på en måte....var under ett døgn forskjell på testene liksom....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lillebie!

Trist å høre at du er så lei deg. Men jeg tenker at du må ikke avskrive forsøket allerede på rugedag 9! Mye kan ennå skje og det er vel strengt tatt ganske tidlig å teste. Husk at kroppen sender oss mange signaler i løpet av rugetiden som ikke alle er til å stole på! Da jeg selv var på rd 8 var jeg helt sikker på at mensen var rett rundt hjørnet, hadde menssmerter som ikke jeg trodde det gikk an å ta feil av... Men tanta er nå ikke kommet ennå, så her er vi lykkelig gravid snart seks uker på vei!

Når jeg først er innpå her, kan jeg fortelle at jeg klarte å vente med å teste helt til den dagen jeg hadde fått oppgitt av klinikken. Det var ikke så lett alltid, men jeg er veldig glad for det. Så slapp jeg å utsette meg selv for en eventuell skuffelse siden testen godt kunne vist negativ selv om jeg faktisk var gravid. Slapp også å lure på om en eventuelt positiv test var påvirket av el-sprøyten dersom den hadde blitt tidlig positiv. Så jeg anbefaler alle til å vente, så lenge som mulig. Få sambo til å låse testene inne et sted om nødvendig;)

Krysset fingrene for dere Lillebie, håper din verden snart ser lysere ut!

Skrevet

takk for svaret håp i magen! og gratulerer med spiren din,

ja du har rett, er alt for tidlig å teste, så nå skal det ikke testes før testdag altså!!! jeg testet i bunn og grunn for at magefølelsen og symptomene gjorde at jeg trodd jeg var gravid....så lyste jo krysset mot meg så da ble jo forventningene skrudd i været. godt å høre det er andre som har hatt slike mensensmerter også.. men jeg klarer liksom ikke å slå fra meg at dette ikke er mensen, for man tror jo hvertfall man kjenner kroppen sin bra...nei er bare å vente, jeg ser jo fort i morgen tidlig om det spotter!

Blir det en neste gang, skal det IKKE testes tidlig hvertfall!!

Skrevet

Hehe, det høres bra ut:o)

Jeg hadde menssmerter på rugedag 3 og 5, veldig forbigående, men så ganske kraftig igjen på 7 og 8. Håper du klarer å holde motet oppe til testdagen!

Lykke til Lillebie, krysser fingrene for deg!

Skrevet

Måtte innom og se her før jobb. Spent

Skrevet

hyggelig å lese at du tenker på meg d.nissen :o)

jeg har vridd meg i hele natt, tok på meg bindet før jeg la meg, og smertene ble værre og værre så jeg tok meg noen paracet i natt for å døyve litt smerter (jeg har ekstreme mensensmerter hver mnd ) og står opp i dag tidlig for å ta progestan slik jeg har blitt bedt om. tørker meg og ser blod, går snufsende å legger meg igjen. sender sms til sjefen om at ting ikke er så lett i dag, og at jeg blir hjemme. legger meg til å sove, og står opp...hm....var ikke mensen, men JULENISSER på dopapiret!! herre jemeni assa, men smertene er like intense som første og andreddag mens, og leser at progestan holder igjen blødningen , stemmer det? sånn at jeg "egentlig " har mensen, men blødningen lar vente på seg. jeg rakk og å ringe blakstad å si jeg har fått mensen i natt, før jeg var på do igjen.....men men. får ringe tilbake når den virkelig kommer, og oppklare dopapir-julenisse- missforståelsen!

Skrevet

Huff... må jo nesten le oppi det tragiske her da. At julenissene på dopapiret lager krøll for deg når du er på do :)

Men du har ikke tatt ny test? Krysser fingrene for deg og håper at dette går bra jeg :)

Skrevet

ja det er tragikomisk vettu! o jul med din glede liksom :o)

nei jeg regner med å få tester i posten i dag eller i morgen, så får jo bare teste for sikkerhetsskyld! er jo innstilt på at tanta kommer i dag. men er det slik at progestan utsetter blødningen, slik at jeg "egentlig " skulle ha fått mensen på en måte, med blødningen ikke kommer=?

Skrevet

Hei lilllebie:-))

Må le litt av julenissen din, men for ikke lenge siden skjedde det samme her. Så på papiret og ble helt kald før jeg skjønte at det var julenissen. Har ikke kjøpt det papiret siden. He he.

Vet ikke noe om dette med progestan. Tror jeg har lest det du tror her inne. Men dette er vel en av grunnene til at de anbefaler og vente med testing. Alt dette stresset og bekymringer som kanskje er helt uten grunn fordi du kanskje har testet for tidlig. Er jo noen som ikke tester positivt før dag 13-14 også. Jeg tok min første test tidlig på dag 12 og den var veldig svak. Prøv å ikke tolke for mye. Vær hjemme og hvil deg i dag.

Tenker på deg hele tida og håper du tar feil. Ingen skulle måtte gå gjennom dette. Det er bare helt grusomt. Jeg følger med deg lille venn.

Stooor goood klem fra

Skrevet

Uff, uff og uff lillebie, dette var superkjedelig. Fra de høye tinder til de dype daler på en to tre -ting snur fort...dessverre. Føler sånn med deg !!!! Grusomt. Det kan jo være håp enda, men det spørs vel... det er i hvert fall bedre å innstillle seg på at det nok ikke gikk denne gangen... (og skulle det motsatte skje så blir det en superoverraskelse!!)

I mitt skriv fra Nordica står det dessverre at progestan kan medføre at mensen uteblir uten at der behøver foreligge graviditet.

Kjempekjem til deg, vennen - håper det skjer et lite julemirakel :-)

Skrevet

takk for trøstende ord Pysekatten og Gitte! dere er så gode begge to :o)

nei jeg har nok gitt opp håpet for lengst, da får det heller skje et julemirakel, men det ser desverre ikke slik ut.. prøver å slappe av, men ikke lett når man kjenner tanta, og gruer meg til å se blod på papiret!

får prøve å tenke fremover, jeg og kona skal ta noen runder etter jul hvor vi bestemmer oss for om vi skal prøve meg en gang til eller prøve med henne... må ha noe å se frem til, for mammaer SKAL vi bli, før eller siden :o)

stor klem til dere jenter!!

Skrevet

Ja mammaer SKAL dere bli !!! Enten det blir slik eller slik :-) Godt å ha en plan og noe å se frem mot. Du skal se det blir en 2009 baby på dere likevel , ennå tid til det !!!

Klem

Skrevet

Progestan forskyver mensen, ja.. til en viss grad.

Men jeg får uttholdelige menssmerter av progestan, så den eneste måten å være sikker på, gå å få tatt blodprøve

Skrevet

du gjør det ja...ikke lett åvite med sikkerhet hva som er bivirkninger heller, da bruksanvisningen står på tysk eller nederlandsk eller noe...

skal ta blodprøven jeg, og evt en test iløpet av morgendagen/helgen!

Skrevet

Vel jeg er en kløpper på tysk så hvis teksten er på tysk kan jeg oversette.

Men såvidt jeg husker er bivirkninger: Humørsvingninger, hodepine, kvalme, ømme pupper, pms, kvalme ol.

Jeg får pms av dem og menssmerter de luxe to uker før mensen kommer.

Faktisk har jeg sverget meg selv å aldri bruke de igjen, jeg blir et hormontroll uten sidestykke...

Skrevet

vet ikke om dette er tysk, men se på dette;

gevoelige borsten

misseliijkheid

moeheid

maag-of darmklachten

zwangerchapsvlklekken

Skrevet

da kom testene i posten...tok to jeg , og blendahvite, selv om mange sikkert mener det enda er tidlig, så vet jeg det ikke ble oss denne gangen desverre! regnet på hvor mye vi må ut med neste gang....

ca 17 000 kr i medisinkostnader, pluss reisa, så kanskje 23 000 kr da om vi reiser på busjett (bare jeg som reiser da) ...er penger vi ikke har ,...men venter en bonus på 10 000 kr ca fra konas jobb, og vi ønsker oss penger til jul, så vi skal nok klare å skrape sammen litt penger frem til neste forsøk, som mest sannsynlig ikke blir før i februar -mars!

Skrevet

hei på deg lillebie.

Testene du har mottat er på nederlandsk ja så da er det oppklart :)

Jeg vil bare si at jeg hadde sterke mensmurringer 3-4 dager før jeg tok blodprøven som tiltross for skepsis sa jeg var gravid, det var på dag 14. Tok også min første hjemmetest dag 13 og streken var megasvak så jeg klarte selvølgelig ikke stole på den. Men Hcg'en var dagen etter på 105 så det er håp for deg om ikke mensen er kommet allerede.

Krysser fingrene for deg.....

Skrevet

hadde du konstante murringer eller? er det jeg har....tidligere i uka strakk det i sidene mine osv når jeg nøs feks, men det er blirr borte... kun konstante mensensmerter! jeg satte inn to, så om dette av en eelr annen mystisk grunn skulle gå bra, må det vært ett av embryoene som festet seg og slapp taket slik at testen ble positiv, og det andre er litt mer tregt... for to tester i dag viste veldig negativ!!

Skrevet

Eggstokkene er veldig stimulerte de første ukene og i tillegg var jeg enormt oppblåst så alt var ubehagelig, uansett hva jeg gjorde. Buksene ville heller ikke passe ;)

Ang murringene så varte de lenge + var konstante. Det var tider der jeg satt med vinglasset til samboeren og var fristet til å tømme det i en slurk....frustrerende venting, men jeg holdt meg.

Skulle du føle lette pulserende stikkinger i eggstokkene på et tidspunkt så kan det en indikasjon på at et eller to egg har festet seg. Da reargerer de og det kan en kjenne. Dette hadde jeg en dag før jeg testet meg så vær tolmodig.

En kan bli tullete av å gå å kjenne etter symptomer, så du bør prøve å slappe litt av. Ja, jeg vet, det er ikke enkelt.....................

Varme tanker og ønsker til dere begge.

Skrevet

jeg føler liksom at alle stikkinger og "graviditets symptomer" er borte, utenom denne kraftige mensen murringren! hadde halsbrann i går, men kan komme av helt andre ting, så det er liksom det eneste jeg kjenner for tiden. negativ test igjen i dag, så føle at alt håp er ute! men men tre dager igjen til dag 14, da er man sikker!

Skrevet

Har du ikke fått mensen enda..?

Jeg hadde ikke internett i går, frustrerende ikke å kunne følge med.

Skrevet

hei d.nissen

her er er ingenting nytt...mensen har ikke dukket opp, men kjennes ut som jeg har den for fullt! mensen uten blod! negativ test i dag RD 11 på morgenurin, så skjer det ikke noe på testpinnen i morgen forsvinner sikkert den 1 % håpet jeg hadde .... huff :o)

i dag har jeg vært skikkelig mensen sur, og kona bare " huff jeg begynner å tro på deg, det kan bare være mensen som gjør det så sur" hehe. så jeg får bare fortsette å gå på do som en gal, og slurpe i meg babyklisteret !

Skrevet

hvordan går det lillebie, du skulle vel nå være på rugedag 12 i dag?

Husk at hos mange er det ikke noe å se på hjemmetesten før minimum 14 dager etter befruktning, jeg hadde også en megasvak strek dag 13, men allikavel bekreftende hcg dagen etter.

Krysser fremdeles fingre og tær, regner med min lille i magen gjør det samme ;)

Skrevet

heisann :o) ingen tante her enda, men større mensen smerter igjen i dag, så nå tror jeg tanta snart melder ankomst(som jeg har følt i flere dager!) fikk en svaaaaaaaak skyggestrek på testpinnen i dag (fra babyplan) nesten så den ikke eksisterer...må liksom studere testen for å se den, men vi er nå tre personer som ser den...men det som er skummelt med grav. tester, det kan komme skyggestreker, og tror man på de kan man bli veldig skuffet :o)

hvordan går det med deg forresten, magen har vel blitt kjempestor :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...