Gjest Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 hei jeg og jenta mi har litt problemer med bering her hjemme.. mange ganer vill hun ligge på "skulderen" for å kunne se. liker ikke å bli bært i vuggestilling. det er mange ganger jeg skulle ønske jeg kunne putte henne i en berting. for jeg får så vodt i korsryggen og stiv nakke.. :S jeg veit at tulla får BB i julegave av besteforeldrenne.. men jeg ønsker meg også et bæresjal. men er usikker på om jeg skal velge ring slynge eller elastisk sjal? syntes ringslynge ser best ut. ikke så mye stoff.. Eila jenta mi er nå 2 månder til jul. så tenkte hun kunne gi mamman sin en sånn en i julegave. hva trur dere som er erfaren med dette?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Om du får en babybjørn så vil jeg fraråde deg å bruke denne om du har vondt i rygg/nakke. Hva med en meitai (ikke så mye tøy og behagelig)? Jeg er veldig glad i ringslyngen min, men det er ikke det bæretøyet som fordeler vekten best. Elastisk sjal er flott med litt trening i tillegg lunt nå når det er litt uggent vær.
Bunnies by night Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Da ville jeg valgt elastisk sjal! Lillegutt hadde kolikk - og er det noe jeg ikke hadde klart meg uten så var det elastisk sjal... han elsket å bli båret i det og roet seg ned, for så å sovne:) Har også båret i ringslynge - de er gode - men min personlig mening er at elastisk sjal er mye bedre for ryggen og skuldre, da den fordeler vekten jevnere!
Yo&La+spire Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Vil anbefale deg aa be mammen din avlyse BB en, den er vodn baade for deg (spesielt om du har problemer med rygg/nakke) og vond for babyen over lang tid... Av annet baeretoy vil eg anbefale deg meitai eller vevd sjal, evt en formsydd baeresele. Disse er de som best fordeler vekten og kan brukes fra nyfodt til barnet er 3-4 aar. Ringslynge er greit over kort tid, men all vekten kommer paa skulder og det kan fort bli tungt...ogsaa elastisk sjal vil bli tungt aa bare i og begynne aa sige etterhvert...(de fleste bruker det frem til 5-6 mnd og kjoeper saa vevd sjal, men du kan bruke vevd fra begynnelsen). Eg liker det vevde sjalet best fordi det gir best avlastning, og selv om det er mye stoff, saa gaar det greit nar du foerst faa leart inn en teknikk;) Meitai er ogsaa bra, og det er litt mindre stoff aa styre med dersom du foretrekker det....
Bergene Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Jeg ville kuttet ut babybjørnen og kjøpt en meitai! Enkel i bruk, behagelig på og kan brukes leeenge både på mage og rygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå