Gå til innhold

Sobril, hvordan reagerer man?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har brukt sobril i enkelte perioder/tilfeller....

Mest i forbindelse med depresjon og angst. Men også i vanskelige sosiale situasjoner.(har i perioder også litt sosial angst)

I mitt tilfelle er det 15mg. og en tablett virker etter ca30 min.

Har meget god erfaring med sobril, men husk de er svært vanedannende! Dvs.hvis du tar flere tabletter hver dag over en lenger periode.

Hilsen mamma også 2005

Bra du er skeptiks til slike medikamenter, da de lett kan misbrukes...

Ingen grunn til bekymring, du blir ikke hekta etter en pille eller 10 for den saks skyld( IKKE 10 PÅ EN GANG DA,!):)

Disse pillene har vært min redningsplanke i forskj. situasjoner.

Hjelper ofte å bare vite at de ligger i veska, da trenger jeg ikke nødvendigvis ta en.

Er nok flere enn du tror som har erfaring med sobril, valium etc.

Puh, ok da tror jeg det skal gå greit. Men problemet mitt er at jeg må ha med meg baby når jeg skal ta denne, er det et problem? Jeg blir ikke så "dopa" at jeg ikke klarer å ta vare på den? Høres sikkert litt dumt ut at jeg spør, men jeg har jo aldri tatt noe sånt før :o)

Annonse

Gjest Sauen - preggers

Du blir nok neppe særlig dopa av 10 mg sobril, ihvertfall ikke i forhold til mange andre beroligende medisiner.

Folk som bruker sobril for å oppnå en rus tar som oftest mange piller i slengen. Du kan allikevel oppleve eufori, tretthet og nedsatt følelse f.eks i armer og bein, men dette er svake symptomer som kanskje kan sammenlignes med å ha tatt et glass vin eller to.

Men igjen, folk reagerer jo så forskjellig så dette er vanskelig å si på forhånd...

Regner med at vedkommende familiemedlem ikke tar det hver dag og jevnt over?? Som sagt de er jo vanedannende og etter en lengre periode med sobril blir kroppen på en måte "imun" og reseptorene i nervesystemet reagerer ikke særlig på medikamentet lenger...

Dette er "faresignalet", du må ta flere for

å oppnå samme virkning og det er da det er grunn til bekymring.

Virkningene i midt tilfelle: angstdempende, beroligende, føler meg litt gladere( fordi angst og uro er borte) mer utatvendt (fordi sosial angst er borte)mer tiltakslyst ( fordi tunge tanker ikke "lammer" meg)

Bivirkninger i mitt tilfelle: ekstra søvnbehov, noen ganger søthunger,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...