Gå til innhold

Foreldre som ruser seg burde ikke ha barn!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars, stakkars alle de ungene som vokser opp med rusmisbrukende foreldre.

Har opplevd på jobb nå i helgen å se en mor skade seg for livet, og hennes tre barn under 7 år er tatt fra henne og må vokse opp uten mammaen sin.

Beroligende medikamenter sammen med amfetamin - og nå har hun en varig, stor hjerneskade pga respirasjonsstans. Dette kan skje med alle slags rusmidler dersom man bare får i seg nok, og blander....

Håper barnevernet blir mye, mye tøffere og griper inn raskere, og at folk rundt misbrukerne har guts nok til å varsle når de ser barn vokse opp under slike forhold.

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mesteparten av Norges befolkning ruser seg regelmessig på et eller annet. Mener du at ingen av disse burde ha barn?

• 10 måneder senere...
Skrevet

Enig med deg, reveenka!!!

De som gjør det er korte i huet, og skulle blitt tvangssterilisert så de bare kunne ødelegge sitt eget liv, og ikke et barns liv.

Til anonym... : Det er forskjell på narkotika og røyk og alkohol da vettu.. Herregud...

Skrevet

Når du drikker alkohol så ruser du deg like mye som du skulle ha tatt amfetamin.

Hva er forskjellen bortsett fra at det alkohol er lovlig? Det er "like" farlig.

Skrevet

er du seriøs eller? alkohol går ut av kroppen etter en kveld. Og dessuten klarer vel de fleste voksne mennesker å begrense forbruket til et par ganger i mnd eller mindre, i motsetning til de som tar amfetamin som du sammenlikner med. Og klarer de ikek det så _nei_, da burde de ikke ha barn.

Skrevet

Er veldig mange som ikke klarer å begrense alkoholforbruket sitt! Det er langt flere barn som lider under alkohol misbruk en under narkotika misbruk! Men det ene er ikke bedre en det andre! Når det er sagt, så er det naivt å tro at amfetamin er verre en alkohol! Det vitner om lite kunnskap :)

Uansett så er ikke barn og rusmisbruk av noe slag forenelig...

Skrevet

Adoptivsøstra mi på 13år er født av heroinavhengig mor... hun ligger 3år foran andre unger når det gjelder intelligens.. hun er sylskarp..MEN.. et stort MEN.. hun er ekstremt overfølsom og emosjonellt ustabil.. til den grad at det kan bli et stort problem senere i livet hennes.. hun ble i tillegg født 2mnder for tidlig..

jeg har ei fostersøster som gikk gravid i 7mnder før det kom frem at hun var gravid.. ( hun fornekta det,pga seksuellt misbruk i barndommen osv)

Når hun var 6mnder på vei,var vi på heisatur og drakk oss drita.. hun drakk altså nesten 1liter vodka!!!!

i dag har hun en velskapt sønn på snart 9 år.. MEN.. et stort MEN.. han sliter også veldig med ustabil emosjonelle problemer.. ser en gjenganger i dette.. og det sier seg selv LIGG UNNA ALT AV RUSMIDLER!!!

Skrevet

Jeg forsvarer ikke bruk av rusmidler så lenge man har barn, og det gjelder ALLE rusmidler! Alkohol er kanskje ti ganger så ille som narkotika i så henseende. Grunnen til det er at alkohol gjør at man blir sløv og mister evnen til å fokusere. Jeg har selv prøvd både narkotika og alkohol før jeg fikk barn, og for å si det enkelt: narkotika gjorde meg årvåken og skjerpet, mens jeg klikket fullstendig og ble helt uberegnelig av alkoholen. Så for meg var alkoholen det klart verste. Det gjaldt også når det kom til det å slutte. Nå prøvde ikke jeg tyngre stoffer som heroin, men hvis en utelukker akkurat det, vil jeg påstå at å kutte ut alkoholen faktisk er verre enn å kutte ut narkotika som amfetamin. Får man barn så bør man ta konsekvensen av det og kutte ut alt av rusmidler, også alkohol. Det er utrolig mange barn som lever med foreldre som ruser seg på alkohol, og konsekvensene er mange. Jeg har selv vokst opp med foreldre som har nytt alkohol i helgene, og selv om det kan virke uskyldig så setter det dype spor i et barnesinn. Bare det at de voksne forandrer atferd gjør at barn blir utrygge. Jeg opplevde i tillegg at vi fikk besøk som var hos oss til langt på natt, eller at foreldrene mine var borte hos naboer og festet. Jeg hadde null grenser i helgene, og da jeg kom hjem fra venninner rundt midnatt i helgene skjedde en av to ting: enten satt foreldrene mine beruset sammen med naboer hjemme, eller så måtte jeg lete etter dem hos naboer jeg visste drakk. Det bør ikke være slik, og jeg skulle ønske barn kunne slippe slikt!! Har du problemer med narkotika så er det massive tiltak som gjør at du tilslutt blir meldt til barnevernet, men brukes det alkohol jevnlig er det lite som gjøres, bare fordi det er lovlig. Helt absurd.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er veldig mange som klarer å begrense rusmisbruket sitt å!!!!!!!!

Skrevet

Mange som klarer å kontrollere rusmisbruket sitt???? Det var en liten selvmotsigelse. Har man konstatert et rusmisbruk så er det vel lite som taler for at det er kontrollert. Det er jo derfor det heter misbruk. Jeg syns alkohol burde vært forbudt på lik linje med narkotika. Det er like ille, om ikke verre. Grunnen til at det er verre er at det er så stort omfang på alkoholmisbruket. "Alle" nyter alkohol. Selvsagt er det folk som nyter det i begrensede mengder og som skal ha all honnør for det. Men dessverre er det mange som ikke klarer å holde seg til to glass vin per gang. Og mer enn to glass vin er nok til å gjøre et barn utrygt!!! Du kan være snill som et lam i beruset tilstand, men likevel så vil et barn oppfatte deg som annerledes og mer skremmende enn det du vanligvis fremstår som. Og det er nok til å skape problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...