Gå til innhold

Flere som er ca. uke 30 og som allerede er lei?

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 30 uker på vei, og de siste par ukene syns jeg alt bare har blitt sååå mye tyngre. Ikke direkte tungt, men jeg er såååå sliten, og har "vondter" jeg ikke trodde fantes. Stiv i ryggen, vondt under puppene/ved ribbeina, tungpustet, halsbrann, urolige bein, søvnproblemer etc. etc.

Jeg sliter virkelig på jobb, både med å holde meg våken/holde konsentrasjonen + sitte/ståstilling. Alt er bare ubehagelig, og jeg skulle så ønske at jeg kunne jobbe litt redusert.

Attpåtil er mannen min bortreist, og jeg har hatt sønnen hans å ta meg av alene siden mandag. Han går i 1.klasse, og har selvfølgelig lekser som skal gjøres, han må ha mat, skal kjøres på fotball etc. etc. I går var jeg bare så sliten at da jeg la meg, så bare strømmet tårene på. Jeg rett og slett strigråt av utmattelse.

Måtte rett og slett ta dagen hjemme i dag, for jeg har knapt sovet de tre siste nettene. Sover mellom 4 og 6 hver natt, og når man da skal på jobb kl.8, så fungerer jo ikke det i lengden. Så nå har jeg fulgt stesønnen min til skolen og skal legge meg under dyna igjen og sove HELE dagen. Godt gutten skal til mamman sin i kveld.

Regner med det er flere av oss som har det litt sånn som dette om dagen. Hvordan dere med flere og egne barn klarer å ta seg av dem og samtidig gå mot slutten av svangerskapet, det aner jeg ikke. Jeg har stor respekt for dere. Jeg har "bare" en stesønn som ikke er her fulltid engang. Og dere som er alenemødre - all ære til dere også! Det dere gjør er stort! Vær stolte!

En ting er sikkert - det blir lenge til neste baby for min del!

Fortsetter under...

hei :)

Kjenner til det,har ei jente på 5 og ett halvt år,hun bor 50% hos faren (heldigvis nå når jeg er gravid) men merker at når hun er her så blir jeg fort sliten,vertfall i di siste ukene nå..får dårlig samvittighet når jeg ikke har energi til å være så aktiv med henne.

Men når jeg var i uke 28-29 så var jeg drittlei av å være gravid,hadde masse vondt overalt jeg også.. sa til venner "håper han kommer ut snart"

Så ble jeg lagt inn på sykehuset i uke 30-31 med premature rier,så etter det så er jeg ikke fullt så lei kan du si ;) begynner å bli litt lei igjen nå da,men nå er jeg i uke 35+4 så jeg vet jo at om en og en halv uke til så kan jeg kalles fødeklar ;)

Lykke til videre i svangerskapet :)

Jeg er 36+4 og er møkklei. Ble det plutselig nå i helga. Det gjør vondt i ryggen, bekkenet og mange andre steder, jeg føler meg kraftig og rund, alle ting er så vanskelig å få gjort, alt fra å ta på sko til å støvsuge gulv. Gleder meg til å få kroppen min tilbake!!! Og selvfølgelig til å få holde nurket i armene!:-)

Heldigvis ikke stort mer enn en måned igjen... I går gråt jeg meg i søvn fordi jeg er så lei. Finner jo INGEN stillinger som er gode, å holde ut en måned til føles nesten uholdbart. Våkner forresten rundt 10 ganger hver natt for tida:-(

Heisann!

Kjenner meg godt igjen her ja. Er 29 + noen dager jeg også, og er så lei av alle vondter, vektøkning og diverse plager!

Svangerskapet i seg selv er jeg ikke lei av, synes det er kjempekoselig å være gravid, kjenne spark og at magen vokser. Koser meg med følelsen av å ha et minimenneske i magen, ligger og dulter borti h*n hver kveld, koser meg med kynnerne osv...(helt gæern, enda det er nr 4...)

Har ikke noe ønske om at h*n skal komme ut riktig enda, vil jo gjerne ha "slutten" også med meg! =)

MEN, jeg er drittlei av å ha være så immobil som jeg er nå. Har bekkenløsning og kan ikke gjøre så mye før jeg kjenner det. Det er virkelig PYTON å måtte si nei til ungene når de spør om mamma kan bli med ut å gå på ski, eller dytte dissa, eller hva som helst egentlig. Det suger å måtte avslutte gulvvasken etter ett rom, fordi det er så smertefullt. Det er noe dritt at bilen ser ut som et dass fordi jeg ikke klarer å støvsuge den nå. (jada, har samboer som trår til i hus og hjem, men han kan jo ikke gjøre alt heller.)

Og det er virkelig ikke særlig moro å vralte rundt som en høygravid pingvin med hoftefeil! =(

Jeg har lyst å klare å GÅ jeg, på en bortimot normal måte...

Jeg er også DRITTLEI av å bli spurt om det er lenge igjen, og når folk får høre at det faktisk ER en god stund igjen, så sier de: "åh, stakkars deg...hvordan skal du SE UT på slutten?!" For ikke å snakke om de som lurer på om terminen kan være feil, (jaha, 2-3 måneder feil kanskje???) eller om det kanskje er 2 inni der likevel... "Det er jo ikke bestandig de ser det på ultralyden, vettu..." Og slik fortsetter de, HVER gang jeg treffer på de. Jeg blir nesten folkesky av det der. Har ikke lyst å treffe på kolleger og folk jeg kjenner, men ikke omgåes til daglig. HUFF!

Og sist men ikke minst, er jeg drittlei av å være så hormonell og sur som jeg er. Å ta opp alt folk sier i verste mening. Å kjenne raseriet bygge seg opp over filleting, å klikke på mann og barn for bagateller. Å irritere meg over venner og venners barn, og hele verden generelt....

Dette ble visst litt langt og sytete, men DU VERDEN så godt å få det ut! =)

jeg begynner å få nok jeg også nå.er i uke 33 nå,og har ei datter på 5 år og en sønn på 2 år å ta meg av.jeg er mye plaget med kynnere,og sover dårlig om natten(bekkenløsning,kynnere,leggkramper).i går fikk vi vite at våre nydelige lille sønn skal opereres for falsk mandel,fjerne polypper og legge inn dren i ørene.en vanlig og ukomplisert operasjon,men er jo litt hønemor,og synes det er helt forferdelig.får som følge av dette enda mere kynnere.men ser på det som en øvelse.og prøver å slappe av så godt jeg kan når det står på.

egentlig bare forbanna lei lei lei lei lei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fyyyyyyyyyyy faen å godt å få det ut .....

er 36+1 på vei.. min kropp virker altfor altfor kort til å bære på en unge.. hun er liksom i ribbeina mine hele tiden.. kan ikke sove for da hviler hun seg godt oppi der. sitter jeg oppe så dytter hun seg opp.. står jeg oppe så føler jeg at jeg revner fra bekkenet å ned..

typen klagde på at det var lite å gjøre på jobb i dag.. det var såååå kjedelig.. faen ta han.. skulle gitt mye for bare et par minutter på en kjedelig jobb. eller bare det å kunne sitte som jeg vil, puste som jeg vil, sove når jeg vil..

jada jada.. gleder meg såååå til å se lille krapylet, men jeg må da få lov til å få ut litt steam.. de eneste jeg klager til er faktisk samboeren.. sier jeg at jeg er litt lei til folk så er det eneste jeg får høre: nå er det ikke så lenge igjen.

men jeg er faktisk lei nå.. klarer fint å holde ut 4 uker til. men svarte heller.. her i norge er det jo virkelig ikke lov til å klage..

får meg faktisk ikke til å klage til jordmor eller legen heller. bare plumper ut av meg at jeg har det sååå bra. å sååå lettvindt. jeg har det enklere enn andre.. men jeg driter faktisk i andre nå..

dette er et av 3 utbrudd jeg har hatt gjennom snart 9 mnd.. så jeg er ikke hormonell heller..

til H..... med alle som ikke har vært gravide å skal fortelle deg at det ikke er lenge igjen..

Annonse

JA, jeg er lei!!!

Ser fram til jul, men føler dagene snegler seg avgårde! Hvordan det skal bli etter jul tør jeg ikke tenke på en gang...

Synes kroppen begynner å bli tung, strekkmerkene begynner å komme såvidt og halsbrannen er konstant! I tillegg er det vondt å sove, vondt å ha på bukser, det meste er egentlig et slit...

Snøen laver ned ute, jeg vil på ski, men sitter istedet og tenker på om jeg noen gang kommer til å komme inn i skibuksa igjen!

Kiloene raser på, og den dårlige samvittigheten gnager meg så fort jeg spiser litt mer enn jeg burde gjort!

Jeg føler meg som verdens verste kommende mamma fordi jeg ikke nyter dette her, eneste jeg ser fram til er å få ut babyen vår!

Stakkars samboeren prøver å trøste så godt han kan, men jeg vil ikke trøstes, jeg vil bare ha ut ungen min! NÅ! Men det er alt for tidlig...

Så JA, jeg er lei, jeg er ikke noe glad i å gå gravid i det hele tatt, og enda har jeg 9 laaaange uker igjen til termin!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...