Henriette1989 Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Har så lyst på ananas og kiwi, men jeg mener og ha hørt man ikek skal spise det når man er gravid?? Stemmer det?
trine->mai07 og juni09 Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Har jeg aldri hørt noe om..... Hvis det stemmer så har ikke jeg fulgt det "rådet" iallefal.. Spiste det under hele forrige svangerskap, og spiser det nå også. Ananas er det eneste som hjelper på kvalmen min.
Henriette1989 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2008 Å så bra!! Første jeg gjør i morgen er ned på butikken og kjøpe ananas og kiwi!!!!! Såååå glad:) hehe
bollus med bolle! Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Jeg tror du har blandet det du kan spise når du er gravid og det du bør holde deg unna når du ammer. Annanas og kiwi er sitrus-frukter i likhet med appelsin, druer, aprikos osv. og det skal du være forsiktig med når du ammer, iallefall helt i begynnelsen. Små barn som spiser mat kan også være ømfintlige overfor dette og kan få utslett og sår stump hvis de spiser dette. Men så lenge du er gravid er det jo bare sunt! Digg in!!!!!!!!!!!
Henriette1989 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2008 Åja.. Uff... er så mye man må passe på, så er ikke lett å holde styr på alt detta:S
babylovve Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Jeg spiser 2 stk kiwi om dagen, tror det har blitt min dille.... Er det noen spesielle vitaminer i kiwi tro?
meg & to små vampyrer Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 DE har forresten gått bort fra å anbefale at du holder deg unna mat når du ammer. Det de anbefaler nå er at du kutter ut matvarer OM babyen din reagerer. Så slapp av:)
Henriette1989 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. desember 2008 Så bra:) Uff, har fått dilla på vørterøl jeg:/ hehe
to_tette? Skrevet 4. desember 2008 #10 Skrevet 4. desember 2008 Hei, det er ikke så vanskelig, det man skal holde seg unna er rått kjøtt/fisk, mykoster, og så skal man alltid vaske frukt og grønt godt. -og så spiser du ikke kjøttpålegg som har ligget åpnet i kjøleskapet i ukesvis... spekemat er rått grei oversikt på www.matportalen.no
trine->mai07 og juni09 Skrevet 5. desember 2008 #11 Skrevet 5. desember 2008 Ja, det er det.. I 1 stk kiwi er det like mye c-vitaminer som i 10 appelsiner. (c-vitaminer er også viktig for opptak av jern)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå