Gå til innhold

Hvor fort går vekta deres opp jenter?

Anbefalte innlegg

Jeg er 10+2 og har gått ned 1 kg. Dette er nok fordi jeg har vært mye kvalm og har spist lite, og ikke fått trent (mistet muskler...) Men burde jeg ikke gå opp i vekt snart? Synes ikke jeg har spist SÅ lite.

Legen virket veldig overrasket på kontroll da jeg sa at jeg har gått ned, trodde det var ganske vanlig når man var kvalm i svangerskapet...

Når er det vanlig at vekta begynner å øke? og hvor mye?

Fortsetter under...

Heisann

Ikke no' å bekymre seg for ... jeg venter nr. 3 og er ca. 10+2 jeg også. Har gått ned mellom én og to kilo jeg også :)

Med mine to foregående gikk jeg ned ca. 10 kilo de første 5 månedene! (...og jeg er i utgangspunktet ganske LITEN!)

Til slutt endte vekta ca. 8-9 kilo over normalvekt.

Fordelen er at man er tilbake til normalen kun én til to uker etter fødsel. Da er det kun oppstramming som gjenstår :)

Barnet ditt får (les; tar) akkurat det den trenger uansett om du går opp eller ned i vekt. Prøv - som jeg - å kose deg litt ekstra mellom kvalme-angrepene. det beste du kan gjøre for den lille er å tenke på deg selv :)

Lykke til !

Mvh TJ

• 2 uker senere...

Jeg er 15+1 og har gått ned 4 kg. Jeg har vært mye kvalm i perioder og sliter med elendig matlyst. Jeg er ca 15 kg overvektig i utgangspunktet (169 cm, 86 kg, nede i 82 nå) så det er ikke noe problem, men det er klart at jeg blir sliten og slapp av å ikke få i meg nok mat. Hadde en periode på en drøy mnd, hvor jeg ikke var så dårlig og da holdt vekten seg stabil. Men nå har formen blitt verre igjen og vekten går ned.

Er ikke bekymret, for babyen får det den trenger, og det er bare meg det går utover. Tåler det foreløpig...

jeg er 13+3 og har verken gått opp eller ned noen ting hitill i svangerskapet! magen har begynt og komme, og kjenner livmoren litt over halveis opp til navelen, så kg kommer vel krypenes fremover nå tenker jeg..!! oxo me litt god hjelp fra julematen da vel..!! :-p

Annonse

• 2 uker senere...

jeg har nesten ikke gått opp noe. rundt en kilo bare, men magen er stor. er 17uker nå.

en må jo huske at hvor mye en går opp har sammenheng med hva en veier fra før og hvor høy en er. og selvfølgelig hva man spiser.

Jeg er 15 uker i morgen, og har gått opp snart 4 kg. Jeg er 168 og veide 52 i utgangspunktet, så 4 kg er helt naturlig. Skal nok legge på meg 10-15kg til :) Det gjorde jeg forrige gang. Men alle kiloene kom veldig godt med da jeg skulle amme min store, sultne gutt ;) Etter 2 mnd var alt borte og enda litt til. Så jenter: ikke fortvil!! :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...