Gå til innhold

Se her! Rart utslett på kroppen. Vet noen hva det kan være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er snart 9 mnd gammel, og vi har akkurat vært ute på en reise. Han fikk feber og forkjølelse som varte noen dager. Dagen vi skulle hjem oppdaget jeg noen røde prikker på kroppen hans, men i følge legevakten var dette helt vanlig virusutslett.

Etter noen dager forvandlet disse prikkene seg til å bli litt blemmeaktige i utseendet. Akkurat som om det er litt væske i dem. Det er ca 22 stk rundt omkring på kroppen hans, og det ser ikke ut som om han enser dem engang. Han er ikke plaget og allmenntilstanden hans er veldig bra.

Legevakten kunne ikke gi meg svar per tlf, men hevdet at det ikke var alvorlig, men at jeg skulle se det an et par dager og ringe fastlegen for time. Det skal jeg gjøre, men i mellomtiden hadde det vært betryggende å høre fra andre erfarne mødre her inne.

Hva kan det være??? Jeg har spurt venninner med barn, men de har ikke vært borti det før.

Skrevet

Er det ikke vannkopper det da?? For det er jo blemmer man

får da.. hmm..

Skrevet

Jo, det har jeg tenkt også, men de er perfekt sirkulære, og de virker ikke som om de klør. I tillegg er de røde (de varierer fra dag til dag fra hudfarget til lett røde/ irriterte).

Og brennkopper hadde gjort vondt (i følge legevakten).

Er det noen med lignende erfaring?

Skrevet

bitt fra fuglemidd? Søk på det eller hønsemidd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...