frøet76 Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Hun er så varierende i søvnrytme..kjenner jeg er sliten etter en hel dag og kveld der hun knapt har sovet. Hun vil bare være med oss, og våkner med en gang vi legger henne ned ( om hun har lukket øynene under amming). Hun gråter om hun ikke får oppmerksomhet hele tiden.. Hun har kun hatt tre lurer på ca en halv time hver etter kl 14. Hun sover nesten hele natten (etter tidligst kl. 01) og formiddagen til ca kl.11. Får pupp en gang på natten, gjerne kl. 05, og en gang i 9-10tiden. Hun gråter ikke da, men jeg skjønner på henne da at hun er sulten. Jeg syns hun sover lite på dagtid for å være så liten? Er det flere som har det som oss? Føler jeg ikke får gjort noen verdens ting, fordi jeg må ha henne på fanget hele tiden...Hun nekter å ligge i vuggen i stuen om dagen, eller i sengen sin på soverommet på nettene. Må ligge inntil meg og jeg godsnakke til henne til hun etterhvert lukker øynene.
Frøken Freken Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Dette kjenner jeg meg veldig igjen i. De første 5-6 ukene sov Snuppelure nesten ingenting på dagen. Jeg ble dødsssliten og fikk nesten ikke mat i meg, for hun trivdes kun i armene mine. Jeg kunne stå og se på henne når hun lå i vogga, øynene gled igjen og så stokk hun til og var våken igjen. For vår del løste det seg av seg selv.Jenta mi er 3 mnd. Nå sover hun mer enn gjennomsnittet, tror jeg - fra 21.00 til 07.00 (uten mat - er flaskebarn, og de sover gjerne fortere rundt), og 1 - 2,5 timer mellom hvert måltid om dagen. Har nettopp lagt henne i vogga, og hun sovnet uten en lyd. Da hadde hun vært våken i 1,5 timer. Kan jo ikke garantere at det vil ordne seg av seg selv for dere - men kanskje det er en trøst at det gjorde det hos oss? Forøvrig var det mora mi som oppmuntret meg til å fortsette med å legge henne i vogga mange ganger om dag, jeg hadde gitt litt opp og gikk og bar på henne for å få fred. Lykke til!
husmus &2 Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Det er som jeg skulle ha skrevet det selv. Den lille prompen er 1 måned på lørdag og vi er mer og mer våkne nå. Han sover kun når jeg sitter ved siden av eller holder han i hånden. Med en gang jeg prøver å gjøre noe annet så er han våken. Gårdsdagen var eksepsjonelt slitsom, da var han våken nesten hele dagen. Han har ikke problemer med å sovne, sovner tvert når han er trøtt, men er som sagt veldig avhengig av at jeg er der sammen med han. Natten er helt uproblematisk, da sovner han med en gang han ser at jeg har øynene lukket. Stort sett sovner han på brystet mitt, og så legger jeg han ned mellom oss, og da kan han sove i helt opp til 5 timer. Jeg får vel legge til at jeg delammer, så han sover nok lenger pga flasken. Det begynner å bli rimelig slitsomt ikke å kunne bevege seg rundt uten han i armene. Jeg har vurdert en slynge som han kan sove i mens jeg får gjort noe, kanskje det kan være løsningen for dere?? Dog må det jo være ekstremt slitsomt å gå og bære på han hele dagen og, i søvn eller ikke... Vi får håpe det blir bedre, jeg ser frem til at han vil sove i sin egen seng i hvert fall, for det er HELT uaktuelt nå...
Gjest amandine Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Det er nok bare sånn det er i begynnelsen, er jo derfor vi ikke er på jobb...det er 24/7-jobb med nyfødt! Bruk slynge for eksempel hvis det er ting du må( det er det jo alltid, spesielt hvis du har flere barn) og kos deg heller med de første ukene i tåka. De går så fort når du ser dem fra den andre enden...
Madamina Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Slynge er genialt. Får gjort masse med tassen på kroppen. Veldig lurt å innse realitetene med at de første ukene får man ikke gjort så mye. Merker også at jo mer planer jeg har, jo mer maser barnet. Økedøgnene kommer hyppig i starten og jo mer man prøver å stritte imot dem, jo mer inneffetkive blir dem. Men pump deg og gi 30-40ml på flaske etter en amming, så får du kanskje mer ro. Lettere for de små å sovne med mat i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå