silje26*lykkelig mor til 2* Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 noen som har noen råd,minsten er nå 11 mnd,og har vært en smule treg me nattavvenning,men nå får han ikke noe flaske mellom kl 22 og 0600,tingen er det at han har sovet hos meg ( i egen seng vel og merke) og våkner fortsatt flere ganger på natta for smokk/vann,reiser seg og nekter legge seg ned. Har nå lagt han inn til storesøster nå ikveld på snart 5 år,som syntes det var kjempestas,og ho sover som en stein,men det gjør ikke han! våkner hvert 10.min og samme styret,han er godt vant med rommet han er på,leker der på dagtid og vet at søstera ligger der. noen som har noen råd,skal jeg bare la han stå å klage sin nød eller hva? uff dakkar liten,det er jo nytt for han,selv om han er vant me rommet...gruer meg til natta hvis det skal styres slik som nå ikveld!
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Hei, nå er jo første natten allerede over,men gikk det bra? Slik ville jeg gjort det...av erfaring;) Lagt han ned, sagt at nå må du sove og godnatt...viss han begynner å gråte kan du vente først 1 min, gå inn å gi vann og tytten, legge han ned å si nå må du sove, godnatt...gjenta etter 2 min, så 3 min og deretter 3 min mellom hver gang..kan øke neste dag til 2, 3 og 4 min feks:) Min gråt i 15 min første kvelden, og 1 min neste kveld:p Våkner noen ganger iløpet av natten, men da er det bare vann/tytten som skal til:) Men han som er så stor trenger ikke mat etter kveldsmaten, så jeg ville ikke gitt han noe som helst etter leggetid! Det er skikkelig slitsomt å høre på skrikinga, men gi det en uke så skal du se at det er myyyyyyyyye bedre:) Lykke til!! (vi styrer enda med eldstemann i perioder, han er 2 år, så du er ikke alene)
silje26*lykkelig mor til 2* Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2008 takk for råd,er denne metoden jeg har brukt på eldstedattera oxo,og nå på minsten,begynte me det helt ned i 6ukers alderen,av erfaring visste jeg at rutiner me legging er såååå viktig natta som var,var et sant h for å si det mildt,den endte med at eldstejenta våkna,og la seg i min seng på mitt rom, og jeg la meg i hennes køyeseng,mens minsten lå i sprinkelsenga på deres nå felles rom *puh* men jeg lot han bare stå å hyle,så lenge jeg var borte å ga smokk/vann og litt dentinox på tennene så vet jeg at han har det godt <3 han la seg til av seg selv innimellom og noen ganger måtte jeg legge han ned,er spent på hva denne natta bringer,styrte lenge me eldstejenta oxo,og er derfor jeg er litt "hard" denne ganga,for jeg vil helst unngå det kjøret...er til det beste for de små at de får sove godt oxo da takk igjen for råd,er fint å vite at man ikke er alene,en føler seg litt hjelpesløs ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå