Gå til innhold

Kan noen vær så snill å hjelpe mej???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spm her! der helt krise!! vi har akkuratt kjøpt oss hus og skal flytte inn om 2 uker, å i dag så fikk jeg vite at jeg ikke får mer penger av trygdekontoret (permisjonspenger)! linnea er 9 mnd og jeg skrev feil på papiret når det gjald hvor lenge jeg villa ha de penga!! Hva skal jeg gjør nå??? å når jeg ble gravid så fikk jeg fyken av den grunn, så nå har jeg ikke jobb å komme tilbake til heller?? er det noen plass jeg har rett på penger? trenger litt råd fra dere damer!

Skrevet

Hvis du ikke har jobb kan du jo melde deg arbeidsledig, inntil du finner en jobb. Har vel ikke rett på penger fra noe annet sted.....

Skrevet

Det er vel arbeidsledighets trygd du har rett på da hvis du ikke har en jobb å gå til..

Skrevet

Så er det jo kontantstøtten på ca 3000 og barnetrygd på ca 1000kr da...så der har du jo 4000 kr.

Skrevet

Men kontantstøtten får man vel ikke før ungen har fyllt 1 år???

Skrevet

men du kan ikke få fyken selv om du ble gravid..der er det regler som støtter deg 100%...det må du jo klage på!jeg fortalte at jeg var gravid når jeg søkte jobb, og da fortalte de meg reglene om at de ikke kunne la være å ansette meg forde..jeg fikk jobben!

Skrevet

Hun har rett hun over her, de har ikke rett til å gi deg sparken fordi du er gravid å de har ikke lov til å ikke ansette deg om du er gravid heller! Så dette bør du klage på!! Var jo en sak om dette på nyhetene for vel et å siden, husker ikke helt hva det var dem sa om det bortsett fra at det er ulovlig!!

Du var ikke under noe fagforbund når du jobbet??

Jeg var gravid å søkte jobb, sa det til dem å de sa de skulle ta kontakt! Hun skulle ringe meg ang vakter når hun viste hvem som kunne ta opplæring da de var manko på folk!Da var jeg 3mndr på vei, nå er lillegutt straks 9mndr. Jeg klagde ikke, men vurderte sterkt å trappe opp der å høre hvor det blir av den tlfn! Men nå har jeg en annen jobb der jeg trives!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...