ambumamma Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 På kvelden lager jeg velling av nan og nestle mais grøt (har bare gjort det noen dager, men nå i det siste har han begynt å spy ca en halvtime etter han har drukket det. Han gglper ikke men virkelig spyr stooore mengder av nese og munn. Kan det være at han ikke tåler det fordi han bare er 3 mnd? Står fra 4 mnd men vet andre har gitt fra de var 3. Eller er det fler som har opplevd det samme med denne grøten??? Grunnen til at jeg begynte med grøt var at han våkner så mye på natten og vil ha mat, og skal ha få det to ganger om natten overskrider han anbefalt mengde med nan, mens når han fikk grøt sov han fra 7.30 til 5 uten å våkne. Hva kan jeg gjøre? stakkar lille gutten min skal ikke få den grøten mer hvertfall.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Forstår jeg det rett at du har gitt ham velling før uten at har reagert, for så nå å kaste opp etter måltidet? I såfall høres det litt rart ut om ikke du har byttet grøt eller økt mengden pulver i melken. Ellers kan det høres ut som om han ikke tåler det ja. Har hørt om flere som har begynnt med velling før 4mnd og det har gått bra, men det betyr ikke at det går bra for alle. Det finnes jo de som får brekninger av grøt etter fylte 4mnd også. En ting er om de ikke tåler vellingen, en annen er om konsistensen fremkaller brekninger (fordi melka blir tykkere), men har vanskelig å tro det er dette som er problemet siden han kaster opp såpass lenge etter å ha spist. Du har jo egebtlig bare to valg, droppe vellingen eller fortsette å håpe at det går seg til. Evt kunne du ha prøvd med en anen type grøt eller noe. Men ville nok ha kontaktet HS for råd...
Trulte76 Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 min er 3,5 mnd og har gitt velling på 3 kvelden nå. Går veldig bra. Ikke godt å si hva det er. Mulig han ikke tåler det så godt enda? Mi eldste kastet opp av grøt, men et var fordi hun ikke tålte melk..(melkeallergi) men da kastet hun opp med engang. Siden han allerede får mme så tviler jeg det er derfor. Du kan jo evt prøve et annet merke, og kanskje ha enda tynnere velling? eller bare vente til han blir litt gamlere? Beste svaret du kan få er vel å spørre HS?
ambumamma Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2008 Tenkte og at det kunne være konsistensen, men den er lissom ikke fryktelig mue tjukkere enn melk. Kan jo rett og slett være magen som er for sart enda ja. Får høre med helsestasjonen, men de sier nok at det uansett er for tidlig. Ho helsesøstra jeg har mener det skal være pupp for alle penga og alt annet er tull. Men får håpe det går seg til
Trulte76 Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 ja noe HS ser jo helst man fullammer til 6 mnd..mine unger hadde sultet de da.. Men du kan jo vente 1-2 uker og så prøver du igjenn? se om han tåler det bedre da..
ambumamma Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2008 Hehe det hadde min gjort og. Skulle gjerne ammet jeg, men sånn ble det ikke. Ja, Får heller prøve igjen senere. Er jo flere merker å velge mellom og så jeg får bare prøve meg frem
Trulte76 Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 finnes vel en med ris også, kanskje den er bedre for han?
kidos! Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Min lille jente sprutspøy av nestle grøt. som du sier ikke gulp, men oppkast. faktisk nesten 2meter fremover ved en andleding. hun var ca 6mnd da hun beg m grøt. har gått over til hipp og har aldri hatt slike problemer etterpå. forsøkte en nestleprøve jeg fikk i posten senere, og ble sprutoppkast igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå