Honningmelon Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Var til legen i dag med jenta mi fordi hun innimellom har dager med feber. Men, når hun ikke har feber, har hun er kroppstemperatur på 37,8 hver eneste dag. Som regel på kvelden, men også midt på dagen innimellom. Legen ga meg ikke noe ordentlig svar på det med temperaturen, så jeg spør her, jeg. Vet jeg har mast om dette før altså, men er litt bekymret
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Det kan vera normalt for jenta di. Nokon ligger lågare, har ei veninne som har veldig feber når ho har 37,8.......ligger veldig lågt til vanlig. Gutten min ligger på 36,5ca til vanlig mens jenta mi ligger på 37,5ca til vanlig. MEN eg ringte legevakta ein gong for å høre kor mykje temperaturen stiger om kvelden sida den gjer det. Det var litt vanskelig å sei sa dama men ho ville sei at 37,7 og oppover var feber på ein unge på 2år. Jenta mi låg 5 dagar mellom 37,9 og 38,5, ingen feber på dagen, kom på ettermiddagen/kvelden. Kom aldri til legen fordi formen var fin og når eg ringte så hadde dei litt dårlig kapasitet så hvis ho hadde feber den kvelden att så skulle eg ringe dagen etter. Kom aldri feber den kvelden gitt........
Honningmelon Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2008 Ja, kanskje det er normalt for henne... jeg vet ikke. Men, jeg syns liksom det er høy temperatur å ha sånn til vanlig... Kan da ikke huske at hun har ligget så høy før. Hun er 2 år forresten. Og hvis 37,7 og oppover er feber for en unge på 2 år, så har da jenta mi feber nesten hver kveld. Kjenner jeg får en sånn klump i magen.
Gøril (210406) Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Leste dette på nett nå nettopp: Normal kroppstemperatur om morgenen ligger mellom 36 og 37,5 grader. Om kvelden er den høyere. Barn har noe høyere normaltemperatur enn voksne, og kan godt ha opptil 38,5 grader etter for eksempel en fotballkamp eller løping uten at det er syke. Kan hende du har ett aktivt barn og at dette er normalverdien for ditt barn. Hendt at jeg har målt jenta mi da jeg hadde syntes at hun er litt varm, men hun har da ligget rundt 37,7 og 37,8 uten at jeg hadde tatt dette for feber...
Gøril (210406) Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 og dette sto på helsedoktoren.no Hva er normal temperatur og hva er feber? Temperatur måles mest presis med rektaltermometer i barnets endetarm. Måles temperatur under armen vil den være litt lavere – oftest 0,5 grader. Temperaturen er oftest litt høyre på kvelden. Hvis rektaltemperaturen er over 37,5 om morgenen eller 38,0 om kvelden er det feber.
Honningmelon Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2008 Tusen takk for svar Da kan jeg vel kanskje ta det litt med ro... måler alltid i endetarmen, så det blir ganske presist. Huff, alt man skal gå å bekymre seg for. Det er mulig dette er helt normalt for jenta mi, er bare at jeg ikke har vært borti så høy normaltemp. Så da blir jeg litt redd kjenner jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå