Gå til innhold

Noen med Prolaps i ryggen?

håpet78

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt, har fått påvist påbegynnende prolaps i rygg. Og i første sv.skap (datter 3 år) uke 33 ca låste alt seg og har aldri hatt så vondt noen gang. Har i ettertid slitt med veldig "stråling" og vondter. Står jo på jobb i 7 timer og er så redd for hvordan det skal gå i dette svangerskapet... noen flere?? Noen råd?

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei

Jeg fikk påvist prolaps i våres og den ble ganske bra før jeg ble gravid. Er nå i uke 12 og har kjent litt på prolapsen igjen over flere uker.

Jeg trenger yoga og har fått tilrettelagt program for styrking av ryggen. Dette mener jeg har vært til kjempe hjelp. Merker også at nå som ryggen plager meg mer kan jeg hjelpe på dette ved øvelser.

Gode øvelser er bekkentilt, hunden og katten, strekk øvelser som forlenger ryggen samt avspenning. Det som er kjempe deilig er legge seg på gulvet enten med bena oppetter en vegg eller opp i en stol og ta en pute under rumpa og i nakken. Da får du en liten strekk i korsryggen og slapper godt av. Denne har reddet meg mange ganger da jeg var på det værste. Lykke til!

• 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Oi håper ryggen din er sterkere enn min, klarer ikke stå i utgangspungtet i 7 timer. Jeg har skiveutglidning i ryggen/ prolaps. Forevrret seg sinnsykt mye den siste mnd, er nå i uke 36, prøver å holde meg til uke 38 så kan de starte fødselen før!! Jeg klarer snart ikke mer... Forderdelig vondt å det stråler ut i høyre beinet :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...