Gå til innhold

Noen som har erfaring med igansettelses akkupunktur???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei,

jeg har ikke hørt om igangsettelse men jeg går på modningsakupunktur nå for å slippe å gå veldig lenge over tiden.(Moren min gikk langt over tiden med meg....sukk).

Nålene er tynnere enn vanlige nåler, men du kjenner jo litt at de settes.

Noen har god virkning av akupunktur og noen virker det ikke på i det hele tatt.

Jeg tar nå fordi det har fungert før på senebetennelsen hos meg og fordi jeg også vil prøve dette under fødsel (kan både korte ned tiden på fødselen og ta bort mye smerter dersom det virker som det skal). Dersom det virker som det skal så kan det kanskje hende jeg slipper å ta veldig mye kjemisk smertestillende - her tenker jeg til beste for babyen. Men jeg jo vet ikke om det virker slik enda.

Så jeg går videre på dette. Det har hjulpet litt mot søvnproblemer for meg så langt og inntil nylig fått ned hevelsen (vannet) i bena mine en god del. Men siden jeg har termin i morgen, så klarer nok ikke nålene å få bort alt.

Håper det var til litt hjelp. =)

Jeg går til modningsakupunktur som skal klargjøre kroppen til fødselen. Igangsettelses nåler setter de når kroppen er fødeklar. Å sette nålene gjør litt vondt, men smerten avtar fort. Om akupunktøren ønsker å trigge nålpunktene kjenner du det og, men ikke så vondt at det er noe å grue seg for.

Hei:)

Ja, jeg fikk det da jeg fødte gutten min i 2006, hadde da ligget med rier i nesten ett døgn, og jeg var trøtt og sliten...da fikk jeg to nåler nederst i ryggen (spesialnåler, sånn at du kan ligge på dem uten at det gjør vondt, tror de er bøyelige:) også noen på magen tror jeg, såvidt jeg husker.

Gutten kom ut i løpet av en time, og det var en rask og smertefri fødsel:)

Så dette anbefaler jeg veldig, kommer til å bruke akupunktur som smertelindring og igangsettelse denne gang også...

har også brukt akupunktur igjennom begge svangerskapene mot bekkenløsning...dette har funka kjempegodt:)

Og det er ikke vondt, kjenner det litt hvis de treffer ett punkt som er veldig sårt...

Lykke til iallefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...