Mammaen til Theo Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Etter at min lille gutt fikk prøve flaske vil han nå ikke ta bryst.. Dette er deprimerende og slitsomt. Noen som kan hjelpe?? PLEAsE!!! har fått bb pga dette...
mamma til 2 små:=) Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Harreman hehe...jeg er her for å få noen tips til hvordan jeg kan hjelpe en vennine i morgen som har det samme problemet som deg:=( Jeg tror jeg vil oppfordre henne til å prøve ganske ofte og la han bli sulten!Hu bør ha god tålmodighet å vite at det ikke er hennes det er noe galt med.Kansje det er letter hvis hun ligger på siden med babyen inntil seg og gir han litt tid til å finne frem selv.Den er også bra å presse ut noen litt melk før en ammer slik at babyen kjenner lukt og smak.En kan leke lett med brystvorta mot munnen til babyen til den tar tak.Når den har tatt tag så ta babyen litt ifra slik at den for litt rom og må suge.Hvis ingenting nytter så kan det løsningen være å kjøpe en sånn tytt man tar utenpå brystvorta. Dette ble litt klønete men men......lykke til:=) TÅLMODIGHET,RO OG LA BABYEN BLI SULTEN:=)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Hei, har hatt samme problem, jenta mi ble altfor glad i flaske, etter få ganger ble det puppenekt. Jeg hadde et sterkt ønske om å amme lenger (hun var 4 mnd), så sluttet tvert med flaske. Måtte "tvinge" henne til puppen i ca ett døgn før det gikk seg til. Her gjelder det å ha is i magen, la han bli skikkelig sulten. Litt mas og skrik, men verdt innsatsen. Hos oss ble det ikke flaske igjen før ca 10 mnd alder, og da var det raskt puppenekt igjen. Pumpet et par mnd før vi gikk over til vanlig melk. Noen barn klarer fint å veksle ml pupp og flaske, mens andre er som våre små...hold deg unna flaske så lenge du vil amme er mitt råd. Lykke til!
minimera Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Hei, jeg gir jenta mi flaske med hull for 0 mnd+ (avent), det gjør at melken ikke kommer så fort, og dermed kanskje ikke så mye bedre enn puppen? Er verdt et forsøk Lykke til!
Mammaen til Theo Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2008 Takk for svar!! Prøver og prøver å nekte ham flaske her, men han hyyyylskriker og jeg gir til slutt opp etter flere iherdige forsøk. også med flaske med ett hull....det er akkurat som når han ser puppen blir han hysterisk, og det nytter ikke selv om det renner rikelig med melk... jeg blir så frustrert!! dumme baby!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 hva med å ha vann på flasken? da blir kanskje puppen det han vil ha likevel? Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Hei, du må rett og slett slutte å gi flaske og tåle å ha noen timer med skriking. Tøft, men du bestemmer, vær konsekvent, om du vil fortsette å amme. Det er verdt et døgn med skriking. Hvis du gir opp og gir flaske til slutt vil han aldri gi seg, da vet han jo at han får det som han vil. Sjekk ut ammehjelpen.no ang. hjelpebryst. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå