Gå til innhold

Er dere mye ute og farter med babyene deres, og går det bra...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært utrolig mye rundt omkring den siste måneden, masse hos venner om kveldene, i Sverige, Stavanger, helger hos besteforeldre, ut på kjøpesentre... Lillejenta vår har blitt veldig mye mer sutrete de siste ukene, jeg lurer på om det kan være at hun blir stresset av så mye farting, og at vi bør være mer hjemme med mer ro for henne...?

Noen andre som har gjort seg tanker omkring dette, eller har erfaringer å dele? :)

Skrevet

tror nok det blir litt stressende ja.... vi er også mye rundt på farten i perioder, og da blir lillesurv fort storesurv:/ prøv å slappe av hjemme en hel uke, så bedrer mye seg:)

Skrevet

Kan farte litt på dagtid, men når klokken nærmer seg 17 så drar vi alltid hjem slik at vi får roet ned til kvelden. Kveldsstell kl 18. Og det holder jeg fast på dersom vi er ute og reiser også.

Skrevet

Jeg har også vært mye på farten de månedene jeg har vært hjemme..men har ikke vært noe stress. har vært hjemme fra 16-17 og til leggetid hver dag omtrent hvis vi ikke har vært på tur. Jeg har hatt en veldig rolig baby hele tiden så kanskje litt flaks også. Men jeg har ikke merket noe til noe mer sutring..

Skrevet

Jeg og snuppa på 8 uker farter også masse , men jeg merker ikke noe på henne.. Noen dager er hun litt mer sutrete enn andre. Det spiller inge rolle om vi har vært hjemme eller om vi har fartet...

Dette gjelder kun på dagtid. Farter vi om kvelden er det garantert sutring og utilpass hos snuppa..

Skrevet

Snuppelure spiser mye mindre når vi er ute eller hjemme hos andre, og det er vanskelig å få henne til å sove hjemme hos andre. Syns det er deilig med fred og ro selv også, så det er ikke noe problem. Og om hun spiser litt mindre når vi er på kafe er vel det ok.

Skrevet

Farting har stort sett gått bra i det siste, bare jeg passer på at jr får sovet det han skal. Får han ikke sove så er han veldig vanskelig å legge senere, blir overaktiv, klarer ikke å slappe av og finne søvnen. Overtrøtt kalles det vel. Prøver å ikke legge opp til altfor mange aktiviteter på en dag.

Skrevet

min er 3,5 mnd gammel..når han ble 2mnd måtte jeg bare slutte å dra på kveldsbesøk hos venninner for han var så sur og trøtt på kveldene.

Nå legger han seg i åtte tiden også.

Men jeg har vært en del hjemme emd mine foreldre da som bor et stykke unna. Det har gått helt fint det :D Farte mye på dagen går også bra, men kveldene er visst hellige ja..da er han trøtt og vil sove. Og det greier han ikke når vi er på besøk på kvelden.

Skrevet

Jeg tror babyer og små barn helt klart blir stresset ved å farte veldig mye, ut og inn, reise mye etc. Det er nå min mening.

Skrevet

nei, men vi var på julehandel fra kl 12 til kl 19 her for en ukes tid siden!! snuppa sov mesteparten, ellers var vi på ammerom/kafe og skiftet bleje og gav matsånn 4-5 ganger.. merka hun var ikke helt i humør da vi skulle lalle den kvelden..så no more...men tiden fløy liksom bare avsted.

Skrevet

Vi har vert MYE ute aa fartet siden snuppa var helt liten, baade type besok hos venner og familie, babytreff osv og reise (snuppa er naa 1.5 aar og har vert i 6 ulike land) og det har gaatt supert hele veien. Men vi har vert strenge med aa folge noenlunde de samme rutinene naar det gjelder mat og soving. Blir snuppa sulten eller troett saa gaar det ikke saa bra...saa det er nok viktig aa ha faste rutiner selv om en farter mye rundt, kansje ekstra viktig da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...