Gå til innhold

Lillegutt 1 aar. Ammer dere enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt over en uke siden ble lillegutt 1 aar:) Saa da er vi over paa dette forumet. Det er litt rart...

Jeg tenkte aa hòre hvor mange her inne som ammer enda og hvor ofte. Jeg nattammer 1-2 ganger pluss at han faar paa ettermiddagen og kvelden. Jeg tenkte aa trappe ned og begynne med aa kutte den paa ettermiddagen. Saa var det nattammingen da...Hvor lenge nattammer dere?

Skrevet

Jeg ammer jenta mi på 16 mnd enda. Ammer 4 ganger om dagen - har ammerfri fra jobben så jeg klarer å opprettholde:o) Sluttet med nattammingen da hun var 8 mnd. Frem til det ammet jeg annenhver time hver natt...phuuu...men hun hadde en liten ammenekt på fire-fem dager da hun fikk tenner opp da han var 8 mnd, så da avvente hun seg selv;o)

Skrevet

Ja, gutten min er 14mnd og vi ammer enda...

Er litt forskjellig fra dag til dag hvor mange ganger om dagen, men ganske mye enda!

Jeg går hjemme med han enda, og han vil fortsatt ha så jeg har ikke sett noen grunn til å slutte med det! Og det er jo bare bra for han :)

Prøver å ikke nattamme så mye, men når han er syk så blir det ofte til det, og når han ikke roer seg ellers etter timer...

Skrevet

Lilletuppa er 13 mnd og får ein god del pupp enno. Begynte ikkje med fast føde før 10,5 mnd, kan ikkje kutte heilt brått heller...

Vi har nattavvent to gongar, men så har ho blitt sjuk like etter begge gongane, så no får ho melk eit par gongar om natta. Og så om morgonen, 1-2 gongar i løpet av dagen og før ho legg seg.

Eg synest å huske at eg kutta nattamminga av broren då han var ca 13 mnd...

Skrevet

Ammer ennå og tenker å fortsette med det til minst to år :)

Hun var selvavvent på natten, men nå har det vært så mye tenner, uro og sykdom at hun har begynnt igjen. Jeg antar at det roer seg når hun er klar. Selv om jeg tidvis blir småsprø, hehe.

Skrevet

Ammer også enda, jenta ble 1 år forrige uke. Sluttet å nattamme for et par måneder siden, da hun sov så dårlig, våknet hele tida og skulle ha. Dem har overhodet ikke behov for melk på natta, og dessuten ødelegger det tennene, samt forstyrrer søvnen og ødelegger apetitten på dagtid. Måtte ta et basketak me henne, og i samme farta ble hun lagt på eget rom. (går ikke å avvenne om hun skal ligge sammen med meg i senga vår.)

Kommer til å fortsette å amme fortsatt, og gjør det en god del ganger pr. dag, men mesteparten drikker hun på morgenen og kvelden.

Skrevet

Litt morsmelk om natten skader ikke tennene, men det med appetitt og nattesøvn kan sikkert gjelde for noen.

Skrevet

Fikk referat fra historiene til tannlege-kusina mi om at det ikke var bra(de hadde funnet råtne tenner som foreldene ikke hadde sett var kommet opp engang), men ett måltid gjør sikkert ikke all verden, for dem som har barn som synes det er nok. Her ville hun helst ligge å puppe hele natta igjennom, og det er neppe bra for noenting som helst.

Skrevet

nattavvente henne ved 11 mnd, da orka jeg ikke mer!

om morningen, henter jeg henne inn til oss, og ammer henne i senga, og utover dagen får hun skjeldent mer pupp, for hun er ikke interessert lenger.

regner m å fortsette morgenpuppen så lenge det er melk der og hun vil ha.

hun får flaske mme (hipp tilskuddsblanding) ved luren sin på formiddagen, og i velling på kvelden.

Skrevet

ps..hun er forresten også ett år!

Skrevet

Min er 14,5 mndr og jeg ammer fortsatt. Han nyter det og får morgen, kveld og på ettermiddagen når han er trøtt. Veldig kos forbundet med pupp. Synes mange reagerer negativt når de er så store så prøver å unngå å gi han ute blant folk. Han får av og til på natten hvis han våkner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...